Petal Cleanse - Gel för allergiker
Är det någon som har testat den?
Min pojkvän (blivande sambo) har en lillebror som tyvärr är pälsallergiker och jag vill så gärna skaffa en hund. Särskilt Chihuahua! Vill att han ska kunna vara hos oss, och då han är endast 2 nu så skulle jag få vänta i fyra år på att han skulle kunna ta tabletter emot det..
Så är det någon som har någon erfarenhet av detta?
Tacksam för svar!
Aut viam inveniam aut faciam
Min mamma är pälsallergiker men chihuahua och min hund som är bischon blandning klarar hon. Du kan ju testa att ta med din pojkväns lillebror till en uppfödare och sen kan ni därifrån ta med en filt hem som lillebrodern kan sova med en natt. För alla allergier är olika :)
Men har inte testat den gelen, är ju även där olika :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Så pass! Jo kanske man kan göra, dock låter det rätt riskabelt att sova med filten. Men kanske typ ha den med sig ett tag eller följa med till nån uppfödare kanske :)
Tack för tipset i vilket fall!
Jo det kan man ju, får kika runt om någon Chihuahua uppfödare i närheten är villig :)
de brukar vara väldigt villiga att vilja få hem folk, både för att hundar ska vänja sig vid främlingar men också en seriös uppfödare gör allt för att sina hundar ska komma till det perfekta hemmet att de gärna går i genom allergidelen för det är många som säljer sina hundar pga allergi.
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Det låter ju lovande, men får se hur vi gör nu då det tydligen kan vara riktigt farligt :/
Så tråkigt om jag ska behöva ge upp min dröm dock.
Får hoppas de försvinner :)
Alternativt ha med hans mamma som är sjuksköterska :)
Jo kanske de :)
Hoppas det löser sig, hört att man kan ta sprutor så man nästan blir av med allergi, vet inte vilken ålder men kanske kan vara en tanke :)
Tror han är för liten för att få dom :/ Men killen ska prata med sin mamma i helgen om hon tror att det skulle funka med den där gelen och hålla det rent. Han ska ju bara hälsa på några timmar per gång :)
Okej, men i framtiden kanske om familjen vill ha egna pälsdjur :)
Hoppas gelen hjälper så länge!
Min pappa är allergisk, han kan klappa min chihuahua, men måste tvätta händerna direkt efter. Har hänt att det börjat klia för honom, men rent generellt går det ganska bra :) Sen beror det på hur allergisk lillebrodern är. Men som sagt, ni får pröva er fram! Hoppas allt går bra :D
#14 Ja det vill dom nog ha :) Hoppas jag med!
#15 Åh okej! Får hoppas att lillkillen blir så :)
Till hösten ska lillkillen börja introduceras till pälsdjur igen! Håller alla tummar och tår! :D
Tack! :D
Det finns ju hundraser som passar även för de med allergier, de ger ingen allergisk kraftig reaktion, dock vet jag inte hur det påverkar en grabb som är så liten :/ bichon frise, pudel, shih tzu och yorkshire terrier är några av dem, du ville ju ha chihuahua, men det är några alternativ. Jag tycker shih tzu är fantastisk fina hundar och otroligt charmiga. Om ni skaffar någon som är mer allergivänlig får ni ju självklart testa er fram, berättar man detta när man skaffar dem brukar ägaren gå med på att lämna tillbaka hunden ifall det vore omöjligt, men alltid värt ett försök ! :) hoppas det löser sig :)
#20 det beror ju på vad på djuret som man är allergisk mot. Det finns mer än bara pälsen. Vet en tjej hon klarar bara av vissa individer utav schäfer, hon är kraftigt allergisk mot andra raser hon träffat. Så passaallergisk att hon knappt kan vara i samma rum som andra hundar, hon klarar inte av min blandning mellan bischon frisé, lhasa apso och shitzu vilket är tre allergivänliga raser :)
Min mamma klarar inte av hundar som fäller, men klarar av min blandning och chihuahua
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
ne, alltså det är ju så individuellt från person till person så som sagt, testa sig fram är ju det man får göra för att se vad man klarar eller inte :)
Jag är allergisk mot hundar, men vissa klarar jag av. Dock ej pudel mm. Men det är ju epitelet på hunden som man reagerar på. Just nu har jag en korthårs schäfer, det går bra, men ej långhårig. Har haft tax, tollare, sankt bernhard, labbe, golden, och dessa raser har gått bra. Det rådet jag kan ge er är, att ta kontakt med en uppfödare, för att i första hand träffa hundarna. Skulle det gå bra, kanske ni kan komma tillbaka flera gånger, för att se att den lille klarar hundarna. Har ni en bra uppfödare kanske ni kan låna med en hund hem ( en del gör det) över en helg. Klarar han det, så skall det inte vara några problem. Ni kan även torka av hunden med en blöt trasa, innan, så flyger inte epitelen omkring. Lycka till!