Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikettsäljes-köpes-erbjudes-efterlyses
Läst 139 ggr
Sunshineshk
2022-04-19 16:29
0

Uppfödare - värmland/Örebro län

Hejsan!!

Jag letar efter uppfödare i Värmland eller/och i Örebro län. Helst långhårig chihuahua men korthårig funkar oxå att uppfödaren har/föder upp som är även intresserant.

Mina önskemål av färger:
Choklad (vilka tecken som helst)
Créme (helst med lite vitt)
Röd (vilka tecken som helst)
Svart (helst piebald😍)

Tack på förhand!

(Tror jag valde rätt etikett)

Meow:3

Draken
2022-04-19 20:35
0

Kolla på skk.se. Där kan du hitta alla uppfödare i hela Sverige 🙂

Jag jobbar på en tråd där alla uppfödare är listade. Men den är inte klar ännu 🙂

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Sunshineshk
2022-04-19 20:59
0

#1: jag har kollat men hittar ingen fb sida eller Instagram. Då det endast är oaktiva hemsidor samt inga alls

Draken
2022-04-19 23:32
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har du kollat några av dessa ?

https://www.skk.se/sv/VKK/att-aga-hund/Lokala-uppfodare/?breedid=907

https://popularaplatser.se/04358189/Kennel_Vildnos

https://www.facebook.com/chihuahuacirkelnvarmland/posts/2523855020986059

Hittade några som ser ut att vara uppdaterade.

Annars om du kan tänka dig att åka en bit, så står äldsta dottern i begrepp att starta upp kennel med en kompis. De väntar på att alla tillstånd skall bli klara. Men det är i Västernorrland.

Den svarta i framkant och den lilla bruna har stamtavla och de kommer ingå i kenneln om alla hälsokontroller ser bra ut 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Sunshineshk
2022-04-20 06:40
1

#3: Vänsternorrland är egentligen lite för långt att åka speciellt när bensinpriserna är skyhöga🙈ca 8-9,5h bort😅
Men jag ska komma ihåg att de oxå finns om jag inte ”får tag” i en valp på närmare avstånd🥰

• Redigerat 2022-04-20 06:49 av Sunshineshk
Tzuki
2023-01-24 20:18
0

#3: Vad är det för tillstånd som behövs för uppfödning? När jag googlar så hittar jag bara att man inte får ha mer än nio vuxna hundar och två kullar per år utan tillstånd. Och skk får man ju ha två kullar utan kennelnamn, har jag missat något? Ser ut som at molam är din dotter, ni lägger upp samma hundar men hennes valpar har ju inte stamtavla, trodde det var mot skks regler.

Draken
2023-01-24 20:55
0

#5: Som jag förstog det så skulle LS göra ett hembesök och "okeja" att miljön i kenneln är bra. De skulle visst skriva något intyg eller liknande att kenneln och miljön var godkänd.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Tzuki
2023-01-24 22:06
0

#6: Men de gör dem ju bara om man söker tillstånd, det behövs bara för mer än två kullar per år och mer än nio vuxna hundar?

Draken
2023-01-25 11:07
0

#7: OK. Det var så de sa till mig. De kanske har sökt tillstånd då. Måste kolla med dottern när jag pratar med henne nästa gång.

Det finns 3 tikar och två hannar just nu i varje fall. Ena tjejen har tikarna och min dotter har hanarna. De bor på olika adresser,

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

• Redigerat 2023-01-25 11:10 av Draken
molam
2023-01-25 23:08
0

Tillstånd och tillstånd, vi ska ju självklart starta kennel i SKK men i nuläget så blev 2 av våra hundar för små, så vi har bara en stamtavlehund att använda, så därför har vi nu tagit en kull på våran tik utan stam och hane med stam fr att kunna köpa in ett par nya hundar då två av dom nu inte kommer avlas på, vi ska ge dom ca 1.5 år till men vi räknar med att dom är körda, dom får heltenkelt vara kennelns maskotar =)

Sen när man väl ska skaffa kennelnamn/kennel då kommer SKK göra ett hembesök för att se att man har en okej miljö för att avla på djur, sen kan dom göra sporadiska oanmälda besök när dom känner för det, så min mor har missförstått lite =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus