Nu är det snart dags
Halloj! snart är det dags för min och kompisens uppfödning att dras igång, Vi kommer att satsa på chihuahuor med Längre nosar och inte fullt lika utstickande ögon, sen är såklart även personaliteten viktig, det ska vara trygga och stabila hundar, vi har vårat stampar, men med tiden kommer fler vovvar att ingå i vår kennel, här tänkte jag dela med mig av bilder på valparna, vi jobbar för tillfället på ett kennelnamn också, det börjar att närma sig, men vi har lite mer att jobba på. kennelnamnen vi funderar på är Northern Wild paws, Wild Paws of the North, Angelic Northern paws el liknande!
Här har vi stamföräldrarna, under förutsättning att alla deras hälsotester är okej! då kan ni se vilken Typ av huvudform osv vi ska satsa på =)
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
- Redigerat 2021-07-25 16:29 av molam
#0: Jag har en av största chihuahua kille i Sverige som nyss har blivit pappa med en tik som faktiskt liknar honom.
Han är en enda som tiken tyckte om och de gäller even mig som ta hand om honom nu över 5-6 år.
De visade sig att de fick mycket vackra valpar…två flickor och en kille.
Jag skulle bli jätte tacksam om Ni informerar och tipsar mig om problematiken rund typ
Trevlig Chihuaha kille söker sunda och trevliga tjejer.
Jag har också en väldigt stor wawwakille, han har tyvärr de utstickande ögonen, men hans nos är ganska lång och huvudet kvadratiskt.
Jag är mycket tacksam att någon vill engagera sig att avla på just den typen.
- Redigerat 2021-10-09 12:24 av Draken
Nu väntar vi på ett löp på tiken, sen blir det en parning!
Vi förväntar och vackra hundar med fin personlighet och inte så mini mini, fint bett, fina skallar med lite längre nosar, och framför allt, en fantastisk vän för livet.
#4: Han är helt underbar. Jag hoppas att valparna får hans psyke. Tiken har också ett bra psyke, men han slår de flesta 😊
Har det blivit någon parning mellan dem ännu?🥰
Meow:3
#6 vi väntar ännu på löp, det börjar närma sig nu, hon börjar få väldigt tydliga förlöpstecken =)

Hur går det?
Stolt ägare till tre La permer
Tiken löpte nu i April, men det blir parning på nästa löp, då det hände lite för mycket på den privata fronten för båda tjejerna.
Molam kommer uppdatera när tiken löper nästa gång 🙂
Nu i helgen har vi fått till 2 lyckade hägningar! första hägningen varade i nästan 2 timmar, andra hängningen varade i lite drygt 20 minuter, nu håller vi tassar, tummar och tår att vi har småtassar om lite drygt 2 månader!
Håller tummarna att tiken tar sig 😊
Troll vill bli storebror 😁