Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etiketterallmäntchihuahuachihuahua-ifokus
Läst 707 ggr
Kimminou
2021-01-08 10:41
0

1 el 2 vad säger ni

jag har en LH tik på 5 månader och tänker ofta på om jag ska skaffa mig en till, skulle vilja att hon har någon att leka med, i dag är det jag som är hennes lekkamrat, men tror inte det räcker för att stimulera hennes "lekbehov"

vi tar minst en långpromenad om dagen och där emellan blir det 20-30 minuterspromenader, vi leker ute med boll, pinnar, sök ect och vi har dragkamp, godissök ect hemma. men tror att hon behöver en kompis, hon kan kännas lite ledsen i bland.

ni som har två, är detsamma ras, vad är skillnaden på att ha 1 alt 2?. Kan tillägga att hon är värdens snällaste, lätt att ha att göra med, rumsren, sover när jag sover och bara perfekt i bettendet så det är jag lite rädd för oxå om man skaffar en till,. kan beteendet förändrats.

• Redigerat 2021-01-08 10:46 av Kimminou
Draken
2021-04-17 11:36
0

jag har ju alltid haft minst 2 hundar, visserligen en annan ras men dock.Det har varit ganska bra, mina tycks ha trivts bra med det.

Köper du en valp, så kommer den troligtvis präglas på den du har nu, och det är ju jättebra med tanke på att hon tydligen är en jättehärlig hund :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2021-07-20 18:56 av Draken
Tusen
2022-01-17 15:34
1

Vi skaffade två direkt och det är det bästa vi gjort. De har alltid sällskap med varandra då de blir ensamma hemma någon gång, de sover ihop, de leker ihop och äter tillsammans.
Det blir ett betydligt mindre jobb med två än med än, tycker vi.

Draken
2022-01-18 12:13
0

#2: Ja, de har varandra om de är två. Nu har jag 1 Bearded Collie och 1 Chihuahua. Det fungerar jättebra.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2022-02-18 08:39 av Draken
molam
2022-02-18 08:42
1

Jag har tre hundar nu, en Welsh och två Chi, när jag flyttade hemifrån i 2020 hade jag bara welshen, han var inte alls nöjd med att vara ensamhund, han har ju alltid haft minst en kompis, så när vi väl bodde ensam då kunde han inte komma till ro, han var stressad, kunde inte ens vara ensam, som han alltid kunnat, så då blev det en Chi valp, han blev Genast mycket lugnare igen, och sen efter några månader blev det en till Chi.

Jag kommer efter detta aldrig rekommendera nån att endast ha en hund efter detta, utan minst två, dom mår så himla bra av sällskapet, och sen är dom ju faktiskt flockdjur EGENTLIGEN.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus