Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikettbli-med-valp
Läst 1413 ggr
OneSound
0

Hundlängtan

Hej!

Jag har sån längtan efter hund. Sedan min familjs hund gick bort för ungefär fyra år sedan har jag haft en stark saknad efter en promenadkompis.
Trodde att det kunde bli sant inom en snar framtid men.. Hur löste ni den första tiden när ni inte kunde lämna valpen ensam?
Hur mycket kostar hunden varje månad?

Jag kommer plugga till hösten och vet inte om jag kan fixa det eller inte. Bor hemma men vill helst flytta hemifrån till hösten/vintern.

Har ni några kloka råd att dela med er av?

Aut viam inveniam aut faciam

Swadika
0

Hej hej ^^

Jag tar studenten nu i sommar och passar på att ta hunden till efter det, sen kommer jag börja plugga distans i höst. Men vet att många tar hund i samband med semester, sen efter det låter de hunden gå på dagis, dagmatte eller dogwalker. Jag har även hört folk som har varsin valp och jobbar olika tider tar hand om varandras hundar :) Det är också ganska smart. 

Jag räknar med ungefär 500:- varje månad och då är försäkrignen inräknad. Vissa månader kommer det bli mer, om det behövs tex ett täcke som kanske kostar runt 500-lappen så blir det mer den månaden och nästa månad kanske man inte behöver köpa något och då blir det mindre :) Men ja på ett ungefär räknar jag med 500:-

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns