Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikettlek-träning
Läst 5220 ggr
Swadika
0

Konster/tricks/kommandon

Vilka konster/tricks/kommandon kan era hundar? :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Vemsan
0

Ännu kan Casper bara sitt, ligg, kom hit och sen så kommer han när man ropar hans namn :) Har bara haft honom i 8 dagar och då jag köpte honom kunde han ingenting så jag tycker han verkar otroligt lättlärd :) Nästa trick blir nog rulla eller vacker tass. Ska även försöka mig på "stanna".

Hälsningar Vemsan

Lynxkissen
0

Chloé kan nu sitt och kommer när man ropar (oftast). Hämtade henne i lördags, så har bara haft henne en vecka. Men ser fram emot att lära henne samma trix som mina katter och mer därtill :)

liinnea
1

Dexter kan: sitt, sitt fint (med lite hjälp), ligg, dansa, höger tass, be, gå sida, stanna, kom och lystra till sitt namn. :) Väldigt bra för en fem månaders valp! Han älskar att lära sig nya saker osv.

Swadika
0

Använder ni er av klicker eller hur gör ni? :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

liinnea
0

#4 När jag tränar tricks så använder jag oftast klicker, tycker det funkar jättebra! Och dessutom kan man börja träna med det redan när dom är små. :)

Swadika
0

#5 samma här :) älskar min klicker ^^ det är enkelt för hunden att förstå att han gör något bra och smidigt för mig :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Sann1t
0

Mio kan sitt, ligg, vacker tass och rulla. :)
Jag kör med godis, men vill testa klicker.

Vemsan
0

Använder klicker och godis när jag lär lillen något nytt :)

Hälsningar Vemsan

maja_hamster
0

Kingston kan… Sitt, vacker tass, kryp, skall, hive 5, snurra runt, Spinn och rulla runt :)

DeniceP
0

Minus är efterbliven så han kan ingenting :(

Nej, haha! Men jag har faktiskt inte brytt mig om att lära honom tricks alls. Trixar gör jag med min andra hund (dvpudel), Minus arbetar jag mer med i vardagen.

Han har ett starkt psyke, så man måste arbeta mycket med honom för att han ska bli nöjd ;) Ingen lathund här inte!

Mer trick kommer kanske i framtiden, men vi får se. Jag är inte den hundägaren som kräver att mina hundar ska sitta eller ligga när jag ber dem om det, det får dem avgöra själv :)

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Swadika
0

Har vi lärt oss några nya trick? :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

idag utvecklade vi att när Kasper står på bakbena så att han nu kan dansa genom att snurra runt ett varv :D

Vi tränar även på "tag" tror jag det heter för att vi senare ska kunna utveckla det. Just nu går det ut på att han ska nudda min hand med nosen

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

IngaTrnqvist
1

Tricktränar en del med min blandis som är papillon/schipperke med lite inslag av chihuahua). :)
Hittils kan han: Sitt, vacker tass, andra tassen, vinka, vinka andra tassen, ducka, high five, high ten, fnysa, vågen, ligg, "har du tråkigt?" (ligger med hakan ner), snurra, spinn (snurra andra hållet), slalom mellan benen, åttan (gå i en åtta mellan benen), puss, stegra, hoppa upp i famnen, hoppa upp på föremål jag pekar på, runda ett föremål jag pekar på och gå mellan mina ben. (håller på att utveckla den sistnämnda med att han ska kunna följa helt i svängar, stanna när jag stannar och så smångingom backa mellan mina ben). :)

(Hoppas det är okej att jag skriver även om jag inte har en ren chihuahua) :)

meilin
0

Min kan: Sitt, ligg, snurra höger, sitta fint, buga, gå fint, stå fint.

Sen har vi några trick som inte är helt klara: Tassen, snurra vänster och att sträcka på sig.

Swadika
0

#13 absolut ^^ Jag har ingen chihuahua men skrev ändå ;)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Whisla84
0

Min lille plutt kan stå, ligg, vacker tass, high five, upp (stå på bakbenen). Vi försöker att lära honom att rulla runt, men vi får inte till det…

Är det någon som har bra tips på hur man får voven att rulla runt? Hur ska man börja?

Swadika
0

#16 http://www.hattifnatt.com/aktivering/rulla.html

Det var det jag hittade när jag sökte på google, har själv aldrig riktigt fått till det på min hund, men det kanske funkar på någon annan som inte är lika trög :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

ChristineF
1

I vardagen så är det väl inkallning, vänta, kontakt och annat viktigt som hon kan.

I övrigt kommer hon alltid tillbaks när man kastat leksak/pinne och lämnar i handen, inte riktigt apport kanske men nästan ;)

Tricks: sitt & ligg (och kunna vänta så medans jag t.ex. går runt henne), sitt vackert, rulla, snurr, tass, kryp, hopp upp, puss och "morra".

gammalt klipp med några tricks: http://www.youtube.com/watch?v=12bTk8cu8MY

Sen tränar vi lite target, t.ex. lärde jag henne starta köksvågen (pipande touchknapp) nyligen hihi:

http://www.youtube.com/watch?v=wrxSjt5XXy4

Vi tränar det allra mesta med klicker.

[Tuulikki]
0

Min pojke kan stanna, kom, sitt namn, nej, varsågod, hämta matte, hoppa upp, hoppa ner, sitt, ligg, PANG (spela död), sitt fint, vinka, tass, high5, dansa, stå på bakbenen, snurra,

Nästa mål är att lära oss "Är du en katt?" och så är det meningen att han ska ruska på sig eller fnysa Skrattande

IdaStranne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min vavva är 6 månader nu. 
Hon kan Upp = stå på bakbenen och sträcka frambenen ovanför huvudet och så kan hon sitt, ligg, kom hit, komma när namnet ropas och hon kan Stanna till 70%

MVH en djur o kramgalen Ida Galen
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv

Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua

Swadika
0

Vad duktiga era vavvor är ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

meilin
0

Jag glömde ju skriva ner att hon kan säga "mamma" också! :)

Swadika
0

#22 haha nej vad gulligt, du har ingen video på det? ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

IdaStranne
0

#22 skulle också vilja se video på det :3 såå gulligt

MVH en djur o kramgalen Ida Galen
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv

Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua

meilin
0

Ska fixa en video! :)

lejonhjärta
0

Sitt, ligg, dansa, snurra, smyga/krypa, viska (han "halvskäller" lågt när man har ena fingret vid munnen och "hyschar") och stanna. Känns så himla roligt att han är så lättlärd, även om vi fick jobba en hel del med "ligg" innan han förstod. Verkligen skillnad mot tidigare raser jag haft.

Swadika
0

Hihi så duktig han är :D Vad är smyga/krypa? :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

lejonhjärta
0

När han ligger så kryper han liksom fram^^

Swadika
0

jaha :D haha kanske något att lära min hund, jag kommer inte på några nya roliga trix att lära honom :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Wezza
0

Sitt, ligg, tass, snurr, hopp, stanna, varsegod, nej. Satsar mest på tricks, behöver bara komma på lite ovanliga å fler…Blir ju mer leksaks-kastning och dragkamp än tricks-träning här ;)

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

IngaTrnqvist
0

Har lärt Brownie lite fler trick sen jag skrev inlägget (#13), nu kan han även:
putt - puttar på ett föremål jag pekar på
frys/freeze - fryser till i en rörelse
Trampa - trampar med framtassarna
slick - slickar sig om munnen

Sen håller vi på att lära in att han ska stå på framtassarna :)

ChristineF
0

Har sen senaste inlägget lärt Chica snurra och vänster och höger, snurr och spinn.
Nästa trick blir nog "hur kissar pojkar?" så ska hon lyfta benet, hihi!

Swadika
0

Haha nae vad gulligt ^^ Haha om du lyckas så måste du nästan visa en video på den :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Whisla84
0

Vi har äntligen lärt oss rulla runt!!! Så nu kan min lilla 1-åring: sitt, ligg, stå, gå fint, high five, vacker tass, rulla runt, snurra runt, upp (stå på bakbenen) och visa tänder! 🙂

Swadika
0

Grattis ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[AmandaBorg]
0

Min treåring kan sitt, komma på kommando, gå upp (gå upp för trappan till övervåningen, när jag pekar upp för trappan), gå ut (gå ut från rummet jag är i, när jag pekar ut från rummet). "Ska vi gå ut?" och "Ska vi gå in?" kan hon väldigt bra. Stanna och varsågod funkar lite halvt. Allt förutom sitt kunde hon när jag köpte henne (har jag för mig) för lite drygt ett år sen.
Någon som har tips på hur man kan träna? Jag är jättedålig på sånt och något jag verkligen vill är att hon ska lära sig att gå fint i koppel, hon drar så otroligt mycket. Hur funkar en klicker? 🙂

Swadika
0

Man kan träna i små steg eller med klicker. En klicker gör du så att du belönar när rätt beteende görs och belönar. Det finns en sajt här på iFokus om klickerträning och man lär sig lite hur man gör :) Sen hade vi en artikelserie här där jag har beskrivit lite olika tricks som man kan göra, det heter "Veckans trick" :)

Sajten på ifokus: http://klickertraning.ifokus.se/

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[AmandaBorg]
0

#37 Okej, tack så mycket! :)

meilin
0

Hade ju glömt bort att jag lovade er en film när Ninja pratar! 😞

Här kommer den iaf: http://www.youtube.com/watch?v=LHPikb7AQb8

Swadika
0