Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikettallmänt
Läst 1218 ggr
Swadika
0

Hur ofta borstar ni tänderna?

Ja som rubriken säger, hur ofta brukar ni borsta tänderna, om ni gör det såklart. Vad använder ni för tandborste, och använder ni tandkräm? (vilken i såfall?)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[randi]1
0

Jag har en schäfer, men jag borstar inte hans tänder. Han får ungefär tre morötter om dagen, som han gnager i sig (måste begränsa antalet, för han älskar morötter). Han är sex år, och har knappt någon tandsten alls😃.

ChristineF
0

Varje dag med petosan hundtandkräm och bamse tandborste för småbarn 😉

juliahhl
0

Diafarm använder vi, och bamse-tandborste ^^ Fick små tandborstar man sätter på fingret med tandkrämen, men dom gick inte långt in i munnen. Han gillar inte alls att borsta tänderna, och det är svårt att komma åt överallt när man har att göra med en sån liten mun :P Så det blir bara då och då. Någon som har något tips på hur man gör det lättare? Han försökt med godis, men han vill inte alls ha det. Han är så envis :P Däremot får han dentastix varje dag, och det älskar han!

ChristineF
0

Chica gillar det inte heller och det är knepigt att komma åt, men hon får acceptera läget för veterinären säger att tandborstning är det enda som gör ordentlig skillnad på tandproblem. Jag lägger henne på rygg i knät och borstar, försöker hålla mig lugn och släpper inte ner henne förens hon är det också. Släpper man ner de när de sprattlar blir det en lyckad flykt liksom. :P