Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikettallmänt
Läst 1227 ggr
Swadika
0

Fästingarna är framme

Nae usch idag hittade jag en fästing på katten som bor här. Så nu är alltså de där sakerna framme igen. Min hund brukar få mängder utav fästingar trots att vi har testat allt.

Så ja det är bra att börja hålla koll nu när man kommer in ifrån skog och mark :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

ChristineF
0

Usch kan tänka mig att de vaknat! :/
Jag ger min tik B-vitamin (Bio-b), badar henne i espree citrusil plus schampo och har bärnstenshalsband. Hon har hittills haft en fästing som suttit fast per säsong. Så glad att det naturliga funkar för oss hittills :)

Swadika
0

Ja, vi har testat även detta på lilla gubben, men ja vi har riktigt mycket fästingar i stugan. För han får inte alls lika mycket när vi är hemma eller någon annan stans. Så man får kolla igenom honom varje kväll och lite då och då ser man fästingarna krypa i pälsen.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

ChristineF
0

Aha trist, är mycket här i Roslagen med, men är ju så olika vad som funkar på olika hundar. Hoppas ni hittar något som funkar! :)

Swadika
0

#3 Oh ja det hoppas vi med :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Tuulikki]
0

#1 Vad för bärnstenshalsband har ni och var hittar man det? Vill gärna prova men inte köpa första bästa, om det nu är skillnad på dem🙂

ChristineF
0

#5 Kan finnas falska bärnstenshalsband, jag har från en av de första sidorna som började med halsbanden: http://www.elvingsson.com/fastinghalsband
Köpte det som är till katt, var lite större stenar på de andra men de funkar säkert också. :) Man får pengarna tillbaka om man inte är nöjd.

[Tuulikki]
0

#6 Tack! Får kika :)

meilin
0

Jag funderar på att testa bärnstenshalsband i år. Tidigare hår jag faktiskt inte haft något mot odjuren på vovven, och hon har faktiskt bara haft 3 fästingar.

Swadika
0

Vad tycker ni, ska jag börja använda fästinghalsband redan den här sommaren/hösten eller tror ni att det räcker med nästa sommar för valpis? :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

ChristineF
0

#9 Menar du bärnstenshalsband? Det är ju helt ofarligt så det kan du ju börja med, iaf ha lite då och då. Vissa säger att man måste ha på det jämt, men man kan ta på det när man ska ut har jag hört, då börjar man med att stryka runt halsbandet på hundens kropp så det "laddas" och sen ta på det. Så brukar jag göra :)

Swadika
0

#10 yes jag tänkte på bärnstenshalsband :) Okej men vad bra, det är mycket fästingar här och man vill ju inte riskera något :/

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns