Milos färg
Ser ut att vara choklad med vita tecken :) (vad jag kan se iaf)
Min är choklad och det är inte alls likt den nedre bilden. På den övre skulle det kunna vara de, men Gordon är mycket mörkare och mer "chokladig" :b . Men om uppfödaren skrev brun i papprena så borde det ju vara det, varför skulle det inte vara så? Är det vanligt att det blir fel på registreringar?
Tack för förslagen. Jag har även fått förslaget chokladbrindle med vita drag (han är lite fläckig). Det som folk har reagerat på är att han är ganska röd i färgen och att man tydligen inte säger brun utan choklad. Kanske inte så viktig fråga men kan vara kul att veta vad färgen kallas :-).
Ja han ser ju lite mer rödbrun ut, men choklad är han ju i o med att nos/läppar/runt ögon är brunt. Hmm ja lite ojämn teckning, brindle brukar väl synas tydligt på benen har jag för mig, hur ser de ut? :)
Kan tipsa om en bra facebook-grupp där chihuahuans färggenetik diskuteras och man kan fråga kunniga:
https://www.facebook.com/groups/419294728130542/
Min tik är också egentligen lite felreggad, det står creme med vita tecken. Men hon är blue fawn med vita tecken. Är ju ganska likt, hon har inte så många blå strån kvar men har ju blå nos och så.
Färgerna ändrar sig ofta under uppväxten.
Min Chihuahua liknar din andra bild mycket. Han är brindle - och vit.
Boris
Din kille blir nog Choklad sobel som vuxen, den bruna färgen kommer att ljusna lite