Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikett: allmänt
Läst 4375 ggr
Swadika
0

Hur långa promenader

Hur långa promenader tar ni? Nu räknar jag inte kissrundor, utan när ni tar "lite längre" promenader :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Sann1t
0

Vi kan gå rätt långt och då menar jag uppåt milen. Mio springer på och tycker det är superskönt! :)

ChristineF
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Samma här. :)

Varierar lite, kan gå lite kortare vissa dagar och andra riktiga långpromenader.

Hon älskar det! Om hon går lös så går nog hon det dubbla om man jämför med mig för hon springer fram och tillbaks till mig, runt, upp på stenar/kullar, sniffar och busar Glad När vi kommer hem ska hon alltid leka med leksak, oavsett om vi varit ute flera timmar. Sen somnar hon sött.

polgara
0

tar vi en "kort" långpromenad så är den rundan på 3,2km, tar ungefär en timma att gå runt, Pyret är lös så hon springer nog det dubbla, Rasmus är kopplad då han är rymningsbenägen. Vi går alltid minst en timme om dagen om det inte är jättekallt, för då fryser lilla madam om tassarna. När jag är ledig går vi alltid länger rundor. Har dessutom med mig vovvarna i stallet varje dag, där springer bägge lösa ett par timmar (tom Rasmus kan vara lös där ute)

caarroa
0

Nu är ju inte Dino så gammal å ska väl inte gå så långt? ni får gärna ge tips om hur långt man kan gå med en chihuahua valp? (snart 15 veckor) Han har aldrig velat vara ute förns nu, Så idag tog vi en promenad på 20-25 minuter , å han hängde på bra å tyckte det va superskoj att få följa med. Jag vet inte om det är för långt eller för kort? 
Men det kmr väl bli den rundan nu när han vill vara ute å kanske utöka den sen när han är van vid att gå så "långt" . :)

Swadika
0

:)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

meilin
0

Blir ju lite olika, men är oftast ute 1 - 2 timmar och promenerar.

lejonhjärta
0

Hur långt kan / bör man gå med en 19-veckors valp? Sixten skulle nog kunna gå hur långt som helst när han väl fått upp farten…