Chihuahua i agility?
Hej! Är det någon här inne som tränar agility med en chihuahua? Har aldrig sett en chihuahua på agility banan så skulle vara kul om ni hade någon video att visa :) ( Har inte en chihuahua själv )
Klart att man kan träna agility med dem! Jag gör det på min egna agilitybana på mitt landställe, då lägger jag pinnarna i ett kryss på lägsta fållan, ibland även rakt på lägsta fållan!
Min vän har tävlat någon klass i agility med sin wawa tror jag.
Inte än 
Han är för ung än, men sen!!
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Japp, vi har börjat! Har dock inga filmer
Har planer på att debutera med honom till nästa sommar 
#3 Cassi lägg upp bild sen :D
Vad kul att det finns sådana som tränar :) Om ngn har video hade det varit intressant att se :)
#4 Absolut! 
#5 Nästa gång vi åker till klubben, så kan jag filma en snutt. Vi har dock precis börjat med grunder, så inte så mycket att se egentligen 
Jag tränar med min chihuahua minst 2 gång/per vecka & han verkligen älskar det :) Dock tränar vi mest på hemmaplan & så vi kan inte så mycket en, men en bra början tycker jag :)
Klicka här så får ni se en video på mig & Kingston:
http://www.youtube.com/watch?v=UkPI3_n54rg&list=UUyBa5-G03eOWgPQ5Twp3CRg&feature=plpp
#7 Jag får bara upp en låt, "mage makers - drick den"..
#7, tror det blev fel länk. Ni som tränar agility på hemmplan, bygger ni egna hinder (typ två krukor och en pinne), köper ni riktiga, bygger riktiga eller köper ni typ kaninhinder? Hur gör ni? :)
Jag ska passa en vavva hane och ägaren sa att han älskar hoppa så ska göra det med honom :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns

När kan man börja med hinder hemma? Tänker på leder och sånt att de behöver väl bygga upp lite muskulatur. Vår chi är bara tre månader och dotra är SÅ sugen!
Börja med hinder kan man ju göra direkt. MEN! Tänk på att inte låta hunden hoppa förrän den iaf är 7-8 månader. Men om bommarna ligger på marken är det ju bara superbra träning inför framtiden! Om hunden redan vet vad man ska göra på banan, så är det ju mycket roligare och bättre att starta sen :)
Minus är 8 månader gammal (ja, om några dagar iaf) och han fick prova hoppa ordentligt för första gången igår :)
(Se annan bild längre upp)

Kan man köpa små agilityhinder som vippbräda, zick-zackpinnar, tunnlar och hinder någonstans?
Tunnlar, hinder och slalompinnar kan man hitta lite varstans, vippbräda är svårare, och framför allt dyrare! Vet att det ska finnas några ställe där man kan köpa kompletta set, men det kostar ju därefter :) Bara att googla :)

Lite slalomhinder kan man ju börja med de var ju inte så överdrivet dyra! :)
Har du Rusta i närheten så titta där. Här i Bollnäs brukar de ha lite agilityhinder.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Beställde slalompinnar och tunnel på nätet, ska bli spännande att testa sen! :)
#17 Har inte katterna nån prasseltunnel du kan öva med?
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Nej vi har inga prasseltunnor längre. de vi hade blev kissade i. :(
Jaag köper hinder på rusta & hööks :) tunnlar, slalom &sånt. Har också byggt en balansbom.
Funkar länken nu då? :)
På ''grand-prix.se'' finns det vipp-brädor och andra agility hinder, samt set med agility hinder. /dom har även rabatt nu)
Kunde ej länka.
När ungefär kan man börja gå agilitykurser? När dom är runt året?
Vid 1 år då man kan göra Patella Luxation-koll (med UA som resultat) tycker jag :)
Åh, ja såklart! Tack!