Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikett: aktiviteter
Läst 1329 ggr
[Tuulikki]
0

Hur ser en vanlig dag ut för er?

Hur ser en vanlig dag ut för dig och din hund?🙂

[Tuulikki]
0

Min börjar med att vi vaknar och äter frukost! Därefter tar jag ut honom en snabb kissrunda och sedan somnar han om under tiden jag fixar mig. När jag är klar är det dags för mig att gå till bussen, så då får vovven gå in och sova vidare hos min lillebror.

När brorsan vaknat fixar han sig och går sedan en till kissrunda med Kimi, sen lämnar bror min honom till pappa (vars företag ligger på tomten jämte). Där får han vara hela dagen. Mest sover han, och rastas såklart :)

Min lillebror kommer hem ungefär halv fyra och då går de en sväng. Sedan väntar de på att jag ska komma hem, vilket är typ halv fem :) Då gosar vi och går en långis. Vi tränar i princip hela tiden (vardagsgrejer)! Väl hemma torkas han av och så gosar vi hela kvällen. Något att tugga på är alltid uppskattat, sedan gosar vi vidare! ^^ Kisspaus flikas såklart in ;) Det sista jag gör innan jag går och lägger mig är att springa ut en sväng med herr K så han får kissa innan läggdags! :)

Swadika
0

Vovven går upp tillsammans med mamma eller pappa. De tar ut honom snabbt och sedan kommer han och lägger sig hos den som går upp sist. Den som går hemifrån sist tar ut honom på en längre och mer mental träning på promenaden. 

Den som först kommer hem tar ut hunden på en lång promenad, om det är jag så brukar vi träna lite agility i naturen. 

Under eftermiddagen och kvällen så umgås vi mest, han sitter bredvid oss eller i knäet när vi sitter och ser på tv eller sitter vid datorn, självklart så tränar vi honom då och då, småsaker och regelbundna kisspromenader :) Sen går vi och lägger oss :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns