möglande tänder??
Måste få lite hjäälp och tips!!
Har en kompis som har en Chihuahua med nå blandras i som har RIKTIGT vanvårdade tänder. Har kollat hennes tänder och de e typ svart i hennes mun och tänder som fallit av, och STINKER riktigt illa!
Har frågat kompisen ifall dom inte ska fara till veterinären med henne för hunden lider ju utav detta. Hon har sagt att dom ska det. När jag kom o hälsa på igen så fråga ja om dom varit hos veterinären men inte har dom gjort det. Och jag vill som hundens bästa vad kan man göra?? :o
Usch stackars liten <3 Det jag tycker du ska göra är att anmäla personen, detta går att göra anonymt och ingen vet att det är du. Det är inte rätt att hunden ska behöva lida. Det som händer om du anmäl är att någon kommer och kollar på hunden och om sedan får ägaren ett viss antal veckor på sig att fixa det annars tas djuret ifrån den. Anmälan gör du till länsstyrelsen och går att göra via mejl eller telefon, eller så kan man gå dit men då försvinner det anonyma
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
hm okej… jo ja ha fundera på det. men jag tror nog att dom skulle komma på att det var jag endå.. för de e bara ja som ha frågat om tänderna osv ingen anna bryr sig..
Stackarn! Troligen tandsten, tandlossning, tandköttsproblem.. vore väldigt konstigt om hunden inte kände av det :( Det är viktigt när det gäller munnen, inte bara äta/gnaga ben/leka som drabbas utan bakterierna kan komma till hela kroppen via blodet och drabba olika organ.
Du får försöka övertyga och berätta att det kan bli mycket värre än i munnen.
joo jag har verkligen försökt.. men den där familjen är väldigt stökig och slarvig av sig så det kommer nog knappast aldrig gå och övertala dom ;/ dom tror väl att hunden ha det bra, fast tänk om man hade själv en mun som höll på och mögla bort, inte skulle det vara så skönt precis! :/