Matvägran
Hjälp! Min 2åriga tik har alltid varit matglad men nu duger ingenting längre. Det började med att hon dissade sitt torrfoder (som jag redan bytt ut ett par gånger) men fortfarande var hon väldigt intresserad av MIN mat men nu vill hon inte ens ha korv! Har provat att ge henne vom & hundemat men det dissar hon totalt (funkade när jag stekte köttbullar åt henne första gången hon dissade men inte ikväll). Dessutom går hon runt och gnäller väldigt mycket.
Vi ska till veterinären men tänkte bara höra om någon varit med om samma sak och vet vad det kan vara?
Hundar kan ju bli kräsna om man ger dom godare mat varje gång dom matvägrar mentycker det är superbra att du tar henne till veterinäre ifall det är något allvarligt. Min ena hund matvägrade för några år sedan, det visade sej vara magkatarr…… Hoppas det löser sej!
Om hon alltid varit matglad så måste det ju vara något som är fel/annorlunda.. Särskilt om hon är rastlös & gnäller, någon form av smärta t.ex. tänderna, illamående/magproblem eller något helt annat. Det är inte löp på G, eller skendräktighet?
Lycka till, berätta gärna vad veterinären kom fram till!