Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikett: chihuahua
Läst 11073 ggr
Swadika
1

Långhårig eller Korthårig?

Vad föredrar ni, och varför? :)

Och ni som har vavvor, har ni den pälstyp som ni föredrar, eller var det något annat som gjorde att du valde det motsatta?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

DeniceP
0

Jag gillar båda, men jag tycker att LH är så himla vackra.

Minus är ju långhårig, och jag kommer nog alltid att ha flest LH även om det dyker upp några KH ;)

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

meilin
0

Jag har tidigare tyckt att KH är snyggast och att jag aldrig ska ha någon LH. Nu har jag ändrat mig, tycker LH kan vara riktigt snygga…så nästa vavva blir nog garanterat en LH. :)

Lynxkissen
0

Jag gillar båda, fast på olika sätt. Gudomliga båda två…vill ju ha en vartefter med KH eller LH vet jag inte, beslutsångest…

Swadika
0

#3Haha jag håller med dig precis, det är ett väldigt svårt val. Jag var helt inställd på att få en LH, men nu när jag inte ska ha den valpen så vet jag inte :D Tycker om dem på olika sätt ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

juliahhl
0

Gillar båda, men KH föredrar jag nog :)

Annizen
0

Jag har LH och tycker att dessa är finast men man vet aldrig om det skulle komma in en snygg kh i skaran :)

Sann1t
0

Jag tycker båda är jättefina, men jag föredrar nog LH.
Har en långhårig själv.
Däremot vill jag ha en KH i framtiden. :)

AnnaKarin
0

Jag föredrar korthår, tycker att det är de som är Chihuahuor. Tycker inte illa om lh men de ser inte ut att vara samma ras. Vår första var en lh och det var en ren slump att han kom till oss.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[vaniljen]
0

Den dag vi skaffar en vavva blir det en långhårig. :)

fidojunior
0

Har ingen chihuahua men tycker att de långhåriga är finast. :)

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

iSawa
0

Jag har ne KH och fördrar dem. Har ju en papillon också så där har jag lite längre päls men på just chihuahuan tycker jag att det är finare med KH kan vara för att de annars liknar papillon för mycket =) Men tycker att båda är vackra men vill själv ha KH när det gäller chihuahua.

Swadika
0

Efter att funderat och just nu ser det ut som om det blir en korthårig för min del, och nu skulle jag inte kunna tänka mig ha en långhårig bara för att man är inställd på något :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

caarroa
0

Jag gillar långhåriga, korthåriga är också fina! Men för mig går nog mest långhåriga hem :)

Swadika
0

:)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

bright-star
0

själv har jag en KH och föredrar nog det då jag inte tycker om att man måste borsta och hålla på men LH, men nog är dom riktigt söta nog!

ChristineF
0

Tycker både är fina, men föredrar långhår (som min tik är) :)
Är ändå inte mycket till pälsvård, borstar genom några gånger i månaden och pälsen fastnar inte i tyg så som korthårspäls kan göra.
Sen är chansen mindre att de fryser på vintern, jag gillar att vara ute i alla väder :) (även om det finns tåliga korthår och frusna långhår)

[ajajojoj]
0

ger jag fan i, bara jag kan bära bort dem.

gneza
0

Korthåriga är söta men tycker långhåriga är finast :)

IdaStranne
0

Långhåriga för jag tycker dom är sötast. De flesta ser ut som valpar/unghundar hela livet. Pälsen är mjukare och gosigare och man har lite päls att jobba med, inte mycket men lite.

MVH en djur o kramgalen Ida Galen
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv

Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua

iml73
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var helt inne på en crem alt rödaktig och vit tecknad långhårig chihuahua….men så såg jag Karma och föll på stört!

Tyckte hon var så fin….helt fel färg (färg/teckning typ som en jackrussel typ vilket är något jag alltid ogillat)

Dessutom korthårig!

Men kolla så söt hon är!!

MimmiLS
0

Den enda ras som jag själv kan tänka mig ha med lång päls är just Chihuahua! Annars föredrar jag kort, riktigt kort päls!

Men har ju tre KH och en LH! Och kommer nog alltid att ha både och!! :)