jacka till en 8 veckors?
Just nu väntar jag för fullt på att lilla Bella som är 4 veckor nu!
Men det är ju vinter och kallt när jag kommer få hem henne, så undrar om man kanske ska köpa en jacka till henne? Men då vilken storlek den lille kan ha? Har hittat några jackor som har XS, dvs 24 cm rygg. Men vet ju inte om den kommer passa?..
Hoppas nån kan ha ett svar till mig! :)
Det kommer nog inte passa.
Först kan du ju kolla om hon behöver eller inte (vissa trivs bättre utan och en valp går man ju inte långt med), och om hon gör det så: ta en varm raggsocka i lagom storlek, klipp hål för huvud och framben så har du en värmande liten tröja!
När hon växt till sig så är Hurtta's regn- och värmetäcken poppis bland vavvorna, riktigt bra!
jag fick hem min valp i december, å det har varit både kallt å "varmt". Det går bra utan jack/tröja också!
Men i början avnände jag en stickad tröja. Är du intresserad utav den kan du få köpa den av mig för nu har våran vuxit ur den.
Men i början går dom ju bara ut å gör sina behov lite fort å sen in.
Så jag tyckte mest det va krångligt att ha på en tröja innan man skulle gå ut.
Nu när han är 14 veckor å VILL vara ute lite längre kan jag sätta på honom en tröja/jacka.
Men som sagt, dom klarar sig utan tröja när man ska ut en snabbis bara :)
Är han van att vara ute innan du får hem honom/henne?
Våran hade bara varit ute någon gång innan vi hämtade honom. å ändå gick det bra =)
Caroline / Caarroa
Min blogg, välkommen å läs vidare om mig & min familj!
Tack för alla svar!
Ja uppfödaren har sagt att hon ska försöka vänja henne vid det mesta innan vi får henne, så jag antar att hon kommer ha vart ute lite :)
Och raggsockor har jag gott om hemma så det var en jätte bra idé!
Men om det skulle vara så att jag kanske skulle köpa en jacka i framtida bruk vilken storlek tror ni skulle passa? Nu vet jag att alla är olika stora och alla kanske inte vill ha kläder på sig heller, men i fall att man hittar något billigt ;) För dom växer kanske fort va?
Normalstora vavvor har strl 24 (vanligast tror jag) eller 27 i hurtta-täcken. Kostar väl en del, men är riktigt bra kvalité och min tik har samma täcke nu (snart 3år) som jag köpte till henne när hon var 6mån. Men strl på chi varierar ju en del, finns de som är väldigt små eller stora med. Bästa är väl att prova i butik.
Sen finns det väl säkert billigare med, men man får nog vad man betalar för. Provade tror det var Rustas en gång och det värmde inte så bra och hon gick ur det på promanden..
okej okej, då vet jag! men provar med raggsocka i början om det behövs så får jag väll se! Förhoppningsvis är väll vintern över snart! :)