Fryser din chihuahua?
Chihuahuan är en ras där vissa individer fryser väldigt mycket och man måste nästan ha flera lager för att hunden inte ska frysa. Hos andra så är det tvärtom, de behöver inte alls täcken under vintern.
Hur är era hundar nu under vintern, fryser de eller inte? :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
mina fryser inte alls och har aldrig täcken, har inget emot att vara ute i snön på vintern :)
#1 gud vad skönt :D Jag ber nästan för allt i världen att min chihuahua inte kommer frysa, för jag tycker om snön och vintern så vill väldigt gärna kunna vara ute då :P Men om den gör det så hoppas jag det fungerar med täcke så vi i alla fall kan vara ute på längre promenader :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
min chihuahua hatar snö och vill helst inte utanför dörren. har alltid en overall på honom vilket han tycker är skönt, men kortare stunder då han bara ska ut och kissa orkar jag inte ta på honom den och då går han omkring på frambenen och tror att det ska bli varmare då haha
Min fryser inte såå mycket längre. Tidigare var har tvungen att ha jacka så fort vädret understeg 10 grader. Nu kan han ha samma jacka när det är -10. Är det kallare än -15 har han en stickad tröja under.
Hälsningar Vemsan
Min tikvalp på 5 månader är lite upp och ner. Ibland fryser hon supermycket och det hjälper inte hur mkt jag än tar på henne och ibland fryser hon inte alls.
MVH en djur o kramgalen Ida 
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv
Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua
Min långhåriga hane fryser inte så länge han rör sig. Dock när det var neråt -15 så frös han och vägrade att gå när vi kom ut. Då testade jag att använda Hurttas vintertäcke som jag köpt (som han inte alls vill gå i när han inte fryser), då gick det jättebra på promenaderna.
Så jag tror att min kille fryser när det är riktigt kallt, annars klarar han sig bra, vilket är jätteskönt!

Min lilla (iof inte helt ren vavva) men mkt korthårig, fryser oftast inte, tassarna kan hon frysa om lite om det kryper ner mot -15. Hon älskar att vara ute i snön, men det gör inte matte. Täcke vill hon inte ha på sig
Min fryser och gillar inte alls kyla och blåst. Sprinker på 3 ben och skakar, vill inte vara ute, kissar och sedan raketfart in igen.
Men ett par plusgrader och ingen plås då går det bra. Men minusgrader och än värre när det blåaser.
Hjälper inte med täcke, hon ser lidande ut i alla fall….
Vid ungefär -10 börjar min tjej frysa. Snö älskar hon och hoppar och skuttar i snöhögar.
Regnar och blåser det får jag nästan bära ut henne för då fryser hon.
Min chihuahua valp fryser, Men det är väl kanske inte så konstigt !
Men nu äntligen har han vuxit i din stickade tröja iaf så då kanske de blir lite bättre. Han älskar att springa efter våran stora hund när vi är ute, å han vill inte gå ut å kissa sen in igen, utan han vill vara ute en lite längre sväng.
Men ännu tkr jag det är lite för kallt.. Han brukar gå till dörren när han vill in, vill han inte med in så springer han därifrån.
jag vet inte hur länge han kan få vara ute? som längst är han kanske ute 5 minuter (10 veckor gammal). nå längre vet jag inte om jag törs ? haha. Ni som kan, kom med tips å råd :D
Caroline / Caarroa
Min blogg, välkommen å läs vidare om mig & min familj!
Jag vet inte riktigt om min långhåriga 10-veckors valp fryser eller mest är rädd för alla nya intryck… Men han vibrerar som en marackas när vi är ute och då har han en avklippt strumpa samt en liten skinnväst på sig (i väntan på täcket som vi beställt)
Min tik älskar snö och behöver först täcke när det blir under -10 till -15, beroende på sol/vind/väta m.m.. Tempo och glatt humör kommer man långt med, tror man ska låta de få lite vinterpäls med. Men hellre klä på vovven än att strunta i promenaderna på vintern, för det behövs året runt :)