Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikettallmänt
Läst 4003 ggr
caarroa
0

koppel / lös?

Är era chihuahua lösa eller i koppel när ni är ute? våran valp har varit utan koppel fram tills nu, men nu börjar han bli modigare å springer iväg, å vi bor ju inte så bra till för att ha en hund springades lös å inte lyssnar. Så nu får de bli koppel ist :/

caarroa
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kan ju passa på å visa Dino i sin nya Sele. hittade en som passade, jag är så glad över den. så snygg & mkt lättare att gå i koppel med den. Så sele är något jag helt klart kmr fortsätta med !! :)

Swadika
0

Vi har ofta sele eller halsband till Kasper, däremot om vi är skogen eller på landet så är han alltid lös. Jag tror inte Kasper skulle springa iväg ifrån oss om vi inte hade koppel, men jag ser det som en säkerhet för även om vi gör rätt (går på trottear, Kasper går bredvid mig) så är det inte säkert att allmänheten gör det. Det kan ju komma en cykel på trotearen eller en hund springandes mot oss. Då är det en liten trygghet att ha koppel :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

juliahhl
0

Även om man har en väldigt lydig hund så kan den av någon anledning dra iväg, så jag skulle inte våga ha min lilla kille lös. Dom är ju så små och syns inte bra om dom springer ut på vägen, kommer det då en bil… Är vi på landet har jag han lös ibland, beroende på om jag vet om det finns andra hundar i närheten. Men att hålla honom kopplad är att rekommendera, för allas bästa :)

Han är jättesöt! :) Skulle föreslå en hundträff eftersom vi verkar bo nära varann, men Elliot gillar inte valpar så mkt ^^ När han blivit äldre kanske!

Flöffo
0

#1 Guud så söt!

Vart köpte ni selen?

//Flöffo

bright-star
0

har honom lös så ofta det går, men han är väldigt vaktig av sig hemma på gården, bara här hemma ingen annan stans, och tvekar inte en sekund att springa ut på vägen och skälla ut dom förbipasserande, detta har ju då lett till att han har varit nära att bli påkörd ett flertal gånger då vi har väldigt nära till en 90 väg, så på sommaren är de väldigt knepigt att ha honom lös. på vintern tycker han att det är så kallt så då lockar värmen mer än att vakta så då funkar de, men ska börja träna stenhårt med att få bort de, för han ska ju inte behöva ha koppel hemma på gården enligt mig.

ChristineF
1

Har tränat så mycket inkallning så jag känner att jag kan lita på henne lös, men det gäller att aldrig sluta träna det. Det ska alltid finnas belöning hos matte/husse när hunden kommer! :)

Men jag har henne inte lös nära trafik eller där det går mycket folk/hundar.

Man kan börja träna inkallning i långlina så kan valpen känna sig fri fast man en säkerhet.

Tezzniko
0

För din och hundens skull träna på att gå i koppel! Det är inte alla hundar som gillar det. Det kommer en dag då valpen blir könsmogen och beroende på vilken omgivning ni befinner er i så kan ni behöva kopplet ;-)