Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikett: valpar
Läst 8037 ggr
IdaStranne
0

Vilken försäkring är bäst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken försäkring på en Chihuahua/Japanese Chin är bäst och billigast? :) 

HJÄLP <3

MVH en djur o kramgalen Ida Galen
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv

Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua

Swadika
0

Måste bara säga vilken sötnos du har ^^

Jag har folksam till min blandis, och kommer antagligen ha det till min valp också. Jag vet inte riktigt vad det kostar eller exakt vad man får då det inte är jag som står för det (mina föräldrar) men vi är nöjda :)

Agria säger många är bra, om det stämmer vet jag inte (:

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Vemsan
0

GUD VAD SÖT!

Jag har folksam till min lillskit, kostar 545/månaden för full försäkring. Då betalar man 1500 i självrisk + 20% utav veterinärkostnaden om olyckan skulle vara framme.

Hälsningar Vemsan

iml73
1

#2 Shit vad dyrt! Hur kan det kosta så mycket per månad? Min chihuahua är också försäkrad i folksam med samma kostnad för självrisk och kostar typ 1800 per år.

IdaStranne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min vavva är 6 månader Idag och är inte så rädd för sig, hoppar gärna ur famnen och flyger ner på golvet om man inte är vaksam. Det tar väll ca 21 dagar innan försäkringen gäller så har lite smått panik.

Min lärare har Chihuahua uppfödning och hon tycker att Agria eller Optimal är bäst. Den ena var bättre än den andra om man tänkt avla på hunden eller inte men kommer inte ihåg vilken som var vilken så det får jag kolla upp. 
Annars för er som vet mer, Är Agria eller Optimal bäst?

MVH en djur o kramgalen Ida Galen
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv

Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua

[Valtyr]
1

jag har optimal kostar ca 300/ hund per kvartal, agria täcker inte snitt så de går bort för mig som avlar, har dock agria på hästarna. Sveland var dubbelt så dyrt, folksam va dyrare och täcker inte heler snitt längre

meilin
0

#4 Vilken jättefin bild! Förvånad

Vemsan
1

#3: såg nu att jag bara betalar 145 i månaden. Hade missat att den klumpsumman även var för avbetalning av dator hehe.

Hälsningar Vemsan

iml73
0

Haha, ja det var kanske lite mer normalt….Tungan ute

caarroa
0

Vi har folksams försäkring, vi hade en för 99 kr, men jag höjde den till 128 kr i månaden ist. ifall skadan inträffar så är de nog värt 30 kr extra i månaden :)

alskadeida
0

Jag rek IF de har fast sälvrisk och bästa villkoren. Jag har nyss fått avlivat en valp och hade honom via Agria. De är bra också men kollade efter detta upp alla bolag och IF är bäst.

Skulle din hund bli sjuk och måste till ex Strömsholm så betalar du 2500 kr och sen behandlas hunden upp till 50:000 kr.

Du får även betalt för dina resor upp till 3000 kr.

Har haft Folksam och Agria samt Sveland men inte mer.

=)

N-Jorgensdotter
0

Vi har i dagens läge Agria och jag är supernöjd. Hur trevliga som helst och betalar lite över tusenlappen per år. Mycket bra pris tycker jag!

Mvh. Nathalie Andersson
Silvergläntans kaniner reg. gårdsnamn sedan 2011nakaniner.weebly.com