Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikettlek-träning
Läst 4292 ggr
Spannarboda
0

Tips på aktivering?

Hur aktiverar ni era hundar? Dela gärna med er av tips :)

Reby28
0

Jag promenerar (totalt) minst 1h om dagen, för den mentala stimulansen bl.a. så clickertränar jag, tränar lite agilityhinder på landet m.m.

Brukar även släppa henne och mina andra hundar tillsammans på en liten äng i närheten så de får springa av sig och busa ordentligt!

DannePP
0

Jag varierar vanlig trickträning med lydnadsträning, uppletande, spår, sök och agillity ibland. En annan rolig och enkel sak är att kasta ut en näve godis på marken med lite vegitation så chihuahuan får använda nosen. Man kan även sätta fast godisbitar i barken på träd och låta dom leta godis så också :)

skotty
1

Sånna där aktiveringsspel som finns att köpa på Zoo, funkar riktigt bra och dom tycker det är kul. Sen spår och sök, även agility. Och så släpper vi dom lösa så dom får springa och leka en massa. Och hyfsat långa promenader 4 gånger om dagen.

Swadika
0

:)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

IngaTrnqvist
0

Vi brukar promenera ca. 1-1.5 h i skogen varje dag, utöver det tränar vi agility, rallylydnad, vanlig lydnad, och tricks :) Ibland får han enkla sökövningar så som godisträd/stubbe, godis i aktiveringsspel eller att jag kastar ut en näve torrfoder på gräsmattan :)

ChristineF
0

Väldigt blandat, mycket beroende på årstid! :)

Promenader, skogsagility, simma på sommaren och pulsa i snön på vintern. Person och viltspår, kantarellsök, godissök, luktdiskriminering (jordnötsolja). Tricks, target, aktiveringsspel. Går några kurser om året. I vår ska vi prova rallylydnad.