hundväska
Hej!
Hur är det med hund i hundväska? Är det okej att ta med hunden in i t ex affären om den sitter i väskan?
Hundar ska inte vara i affärer enligt mig.
Finns dem som är allergiska osv.
Djur ska inte vara i affärer alls ;) Möjligen djuraffärer :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
I gallerior och liknande är det förbjudet. Om det är utanför en galleria kan man alltid lite snällt fråga om det är okej att ta med sig in hunden.
Men jag håller med #1 om det är folk i affären så bör man inte ta med sig hunden in. Djuraffärer är alltid okej att ta med djuren in i
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
i affärer som har någon form av mat i så tycker inte jag att man ska ta med sig hunden in. I övriga affärer eller gallerior så tycker jag att man kan få ta in den om den sitter ex. i en väska eller innanför jackan om inte det finns en skylt om att hund är förbjuden. Men jag frågar ALLTID oavsett om jag är på ex Ica, Netto, HM osv.
Fråga alltid personal.
MVH en djur o kramgalen Ida 
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv
Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua
Efter att våran hund opererades var vi tvungna att åka in och handla, han var helt borta och låg i sin väska, det va 25 grader ute och strålande sol, då fick han hänga med in i affären. Ingen märkte ens av honom.
ha en väska som är lik en vanlig väska så är det ingen som tänker på ifall det är det vanliga väska eller med hund i
MVH en djur o kramgalen Ida 
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv
Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua