Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikettallmänt
Läst 1610 ggr
hhejlollo
0

Ang chichuhua

Hej! Att skaffa chihuahua har alltid vart min dröm och när jag nu flyttar hemifrån är jag väldigt sugen på att skaffa en sötnos! Jag har dock uppfödning av gerbiler och degus och undrar hur chihuahuor är i närheten av smådjur? Förstår ju självklart att det är beroende på indihiden men tänkte hur det oftast är? Ni får gärna dela med er av både bra och dåliga saker om dessa sötnosar och gärna tipsa om bra uppfödare! Tack på förhand!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

[Valtyr]
0

min erfarenhet är att chihuahuor är väldigt snälla mot andra djur, de ligger ofta och sover med katten och när min ena mötte en mus ute så satt hon bara och tittade intresserat på den. De har ju inget jaktintresse och har aldrig jagat något.

Jag har kennel och har en kull med vapar som blir lec klara om 2 veckor du kan kika på min hemsida om du är intresserad. www.engelstoft.se

hhejlollo
0

Tack för svar! Dom brukar inte skälla? De borde väl gå att träna bort isf? Har sparat sidan så kimmer hållanutkik! Dom va ju helt bedårande! Måste dock vänta till ja har flyttat..

Sajtvärd på degus.ifokus

Swadika
0

Småhundar är ju lite kända för att skälla, men med rätt uppfostran så får man dem såklart att inte skälla :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

hhejlollo
0

#3 precis! De va därför ja undra om dom funka med smådjur! Vill ju inte köpa en hund och sen visar de sig att de inte funkar alls men de är som du säger, med rätt uppfostran så!:)

Sajtvärd på degus.ifokus

Swadika
0

Har sett bilder med Chihuahor och olika smådjur, Man ska inte lämna de ensamma tillsammans. men har man koll så borde det inte vara någon fara :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

meilin
0

Jag hade ett gäng råttor när jag skaffade min chihuahua. Det gick jättebra, hon var nyfiken och ville hälsa på dom, vilket hon fick göra. Sen brydde hon sig inte längre om dom. Accepterade att dom skulle vara där liksom. :)

hhejlollo
0

Tack för alla svar! Då blir de en liten plutt sen då!

Sajtvärd på degus.ifokus

Swadika
0

Härligt :D Det är världens bästa ras helt enkelt ;)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

hhejlollo
0

Jag vet! Har velat ha en sen ja gick i 5an!:D

Sajtvärd på degus.ifokus

Swadika
0

Haha samma här och snart är min dröm i uppfyllese :D

Mvh Swadika