Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikettallmänt
Läst 1811 ggr
PyzenMy
0

vill inte ut?!

hej jag har en korthårig chihuahua som är 3 år , hon hatar verkligen när de är kallt och snö! när vi ska gå ut med henne så får man dra ut henne och när hon väl kommit ut är de liksom bara kissa snabbt sen springa hem igen typ … hon har alltid jacka på sig när de är kallt men de spelar ingen roll .. jag tycker detta är väldigt tråkigt då jag gillar att vara ute och leka med hunden ute och gå långa promenader .. nån som har nåt tips till mig som kanske kan få min lilla älskling till att tycka att de är lite roligare att vara ute i detta vädret? lite motivation .

tacksam för alla tips och svar  Skrattande

vet inte riktigt vilken grupp jag ska lägga denna i, så ursäkta om jag har lagt den fel .

caarroa
0

har du provat att ha skor? det funkar tydligen på vissa hundar, Såg smarta skor som en syr upp på en facebook grupp :) 
Även om skor kanske inte är det finaste på en hund kan jag tycka så är de ju bra om det funkar att få dom att vara ute :)

PyzenMy
0

det har jag inte testat! smart :) nej jätte snyggt är de ju inte men håller med dig , funkar de så :) jag ska testa det:) tack för tipset!

Swadika
1

Försök göra det roligt för henne. Även om hon hatar pormenaderna så måste hon ut och när hon väl är ute så leker ni, har dragkamp, kanske kastar snöbollar och ja helt enkelt busar :) Det kanske kan hjlälpa att få promenaderna att bli roligare när det är kallt ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

PyzenMy
0

de har jag inte tänkt på .. vi brukar alltid leka inne bara , jag får försöka med de också! :D tack tack!