Reflexer
Såg detta på blandrashundar och tänkte att vi måste också skriva om detta.
Nu börjar det bli mörkt om kvällarna och våra små hundar (och vi) syns inte i mörkret. Och vi syns inte förs det är försent
Därför när man är ute och går när det bra att ha reflexer, både till dig och hunden. Så ser biliter, cyklar och andra att ni är ute :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Ja, reflexer är jätteviktigt!
Bägge mina har refelxtäcken, sen har vi en reflexförlängare till Trassels koppel, plus att vi ska köpa små lampor och ha i deras halsband!
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Ja det är sån vi har till Trassel, skitbra! Speciellt med tanke på att hon är svart!
Någon som har en idee om vart man kan köpa en sådan reflexväst till en lite chi på 1,5 kg?
Ett tips till er som bor i skogsmiljlö, ha reflexer på även på dagtid!
Nu är älgjakten igång, och det finns tyvärr många galna jägare som skjuter hejvilt på något de skymtar bakom buskar, så se till att ni syns ordentligt!!!
Har kollat i Katrineholm och här har de inte :( Någon som vet en bra sida på nätet?
Min lillskit har både sele och koppel med reflexer på kvällarna. Ibland åker täcket på och även det har reflexer. Tycker det är jätteviktigt även om man bara ska ut på en 10 min kissenad.
Hälsningar Vemsan
Det har jag med :) Både på skorna och sedan reflexband runt handlederna :)
Hälsningar Vemsan
Jag är själv dålig på att ha reflexer när jag inte är ute med hunden xD
Har en såndär som man sätter fast med en säkerhetsnål. Praktiskt på dagen så kan man ha den i fickan istället, men annars så har jag typ inget, och går alltid i svart jacka, så jag måste skärpa mig :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns