Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikett: chihuahua
Läst 2908 ggr
Swadika
0

Tillåter du din hund....

…att vara i sängar, soffor osv? Varför/varför inte? :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[melodier]
0

Ja, hon får vara överallt! :)

Darför att det är himla mysigt och hon är så van vid att göra det. Hon blir alltid lika glad varje kväll när man skall lägga sig eftersom hon tycker om att ligga och gosa under täcket! :)

Nu när jag har flyttat hemifrån har hon blivit väldigt mammig dessutom. Hon skall sitta i ens knä hela tiden, vad man än gör! :P

AnnaKarin
0

De får vara överallt, det har alla våra hundar fått oavsett storlek.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

meilin
0

Ja, både i soffor och sängar! :)

Vemsan
0

Absolut! Tycker bara det är mysigt :) + att katten får vara överallt och alltid har fått det, så lillen ska inte behöva ha andra regler :)

Hälsningar Vemsan

Lynxkissen
0

Javisst, absolut! Jag tycker det är jättemysigt och hon vill gärna vara med och gosa. Gosar i soffan och myser med oss i sängen <3

juliahhl
0

Han får vara nästan överallt här hemma :) Bara mysigt :)

Sann1t
0

Mio får också vara överallt. :)
Säger som alla andra, det är ju mysigt! :)

DeniceP
0

Ja, absolut! Hundarna är ju också en del av familjen, vem låter inte sina barn eller sin partner sitta i soffan eller sängen?

Vi har dock regler, inga tuggben i sängen, och dom får inte sova i sängen när både jag och min pojkvän sover i den (helt enkelt för att dom inte får plats)

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

iSawa
0

Självklart får både Chanti (chjhuahua) och Kiwi (papillon) vara överallt. Vi anser att de är en del av familjen och vi vill och tycler det är mysigt när det är med.

När sonen lagt sig lägger jag och min fru oss i varsin ända på divansoffan med varsin vovve och myser till en bra film eller ett bra tvprogram =)

Milliey
0

Ja, mina tjejer får mer än gärna sova i min säng :) De har tillochmed sina egna platser i soffan som de brukar sitta i (:

//Milliey
Medarbetare på Chihuahua

polgara
0

Nu när jag har små hundar får de ligga i sängen o soffan

Min border collie jag hade sov aldrig i möblerna, hon kom upp i sängen o myste en stund på morronen

Åsa S
2

Nej de får inte sitta i möbler har man gäster som kommer på besök ska de kunna sitta i en ren och hårfri soffa. Hundarna får inte ens sätta tassarna i sovrummen de har sin egna sovplats. De har tydliga regler för vad de får och inte får göra och det funkar väldigt bra.

WhiteBunnyWithBlueEyes
0

Våran nyaste hund får inte vara i sängar eller soffor, men den gamla tanten på snart elva år har fått göra det så det är försent att säga att hon inte får vara där… hon får tillochmed sitta vid bordet och få mat…hon är väldigt bortskämd

caarroa
0

Våran blandrashund får vara i sängar & soffor ibland. han får inte vara i sängen när vi ska sova, fast han kryper upp dit när vi somnat, hehe.

Våran chihuahua kommer nog också få vara i sängen & soffor!

Bara dom inte är blöta & lortiga så tkr jag det är okej, annars får dom hålla sig på golvet :)