Skällande.
Hej! Hoppas nån kan hjälpa mig då min Chihuahua har en förmåga att skälla på nästan allt o alla…men dock inte jämt som tur är.
Har testat antiskällhalsband och visst funkade det men det vill man ju inte ha på jämt, vattenspruta funkar också men det kan man ju dra på jämt när man är ute mm eller hemma om det kommer nån vill ju att hon ska vara tyst ändå när det tex kommer främmat mm och när hon möter andra hundar, människor som hon ej känner.
Hoppas verkligen nån kan ge ett bra tips på hur man får henne att sluta skälla emellanåt annars är hon hur lugn och snäll som helst men det är denna skällning som är jobbig 
Hunden är snart 1 år.
Jag har alltid trott på att belöna istället för att bestraffa. Klickar du? Då kan du klicka+belöna när hon inte skäller. Ignorera eller säga till när hon gör det. Förhoppningsvis lär hon sig att när hon är tyst får hon belöning. Detta funkar ju även om du inte klickar, när hon är tyst (när hon annars brukar skälla, tex när det kommer främmande) så belönar du, säger att hon är duktig, och ignorera eller säga till när hon skäller.
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Om våra hundar inte lyssnar på något vi säger, så får dom oftast en andra chans men om dom fortsätter efter den där andra chansen tar vi dom i nackskinnet och lägger omkull dom på rygg, där får dom ligga tills dom är 100 % undergivna, det är sällan vi gör så, om dom gör något som är fel så försöker vi få dom att göra rätt och belönar därefter… men det finns många bortskämda chihuahuor och andra småhundar som får göra som dom vill för att ägarna inte vågar sätta gränser.. Ingen hund mår bra av att få göra som det vill.