Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikettbli-med-valp
Läst 1681 ggr
Swadika
0

Första dygnet ?

Det var så längesedan vi hade en valp och jag var typ 9 år då så jag kommer inte alls ihåg. Men hur gör man första dygnet som hunden kommer hem till en.

Vad ska man egentligen tänka på? Är det då man ska börja sätta upp reglerna, eller ska man ta det lite lugnt första dagen?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

PiganX
0

Det man ska tänka på är väl att miljön ska vara ganska lugn och trygg, det är inte en så bra idé att ta hem släktingar eller kompisar för att hälsa på hunden första dagarna. Det gäller att få hunden att känna sig hemma och trygg i miljön, lära sig de viktigaste rutinerna och sen kan man börja ta nya steg, så att säga. Glad

Är ju en ganska stor omställning för en valp att flyttas från sin mamma och ev. syskon, till ett nytt hem med nya människor och ev. nya djur. Det gäller att ta det lugnt till en början.

meilin
0

Ta det lugnt bara! Njut av varandras sällskap, mys och gosa valpmage så mycket du bara kan. Valptiden är ju trots allt väldigt kort! Kyss

Jag tycker att det där med regler kommer lite automatiskt…

Swadika
0

Då ska vi ta det lugnt och bara myysa ;)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Milliey
0

Det tycker jag låter som en bra plan, njut sålänge den är valp för det går så fort

//Milliey
Medarbetare på Chihuahua