Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikettallmänt
Läst 1769 ggr
Vemsan
0

En vanlig dag?

Är lite nyfiken nu! Hur ser en vanlig dag ut tillsammans med era vavvor? :)

Hälsningar Vemsan

Swadika
0

Ingen som har en vanlig dag?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Vemsan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hahah tydligen inte! Kan ju berätta hur en dag ser ut för oss ungefär.

Jag brukar vakna halv sju och kolla på vakna med the voice och Casper brukar oftast ligga däckad i min säng fram till nio tiden så då går vi ut på första rundan. Ibland sover han till 11.. Haha han sover inte så mycket under dagen. Sen är vi ute på kiss runda var 4e till var 5e timma och emellan det blir det massa bus inomhus. Han och katten är bra på att hålla igång..

Minst en utav rundorna får han springa lös på någon gräsmatta eller med någon leksak eller så jagar vi varandra, eller så blir det lek någon stans där det finns massor med blad! Lövhögar är hans favorit! Har han extra mycket energi tar vi en liten promenad också där han får rusa fritt. Även kvällspromenaden går han lös och passar alltid på att ta några varv på gräsmattan här utanför.. Galen hund.. 

Mat får han morgon och kväll, då är det vom og hundemat som serveras. Torrfoder har han framme hela dagen eftersom han gärna går och småäter lite hela tiden. 

Ska jag på stan eller till någon kompis så följer lillskiten gladeligen med. Han älskar att åka buss och petar gärna den framför i håret….. 

Sen går Casper och lägger sig i korgen klockan nio, sööte!

Brukar också försöka stämma lekträff med någon kompis nån gång i veckan. Vi bor i ett extremt hundtätt område men de flesta är runt 10-13år och hänger inte alls med i valptempot.

Jaa så ser det ut för oss ungefär, så dela med er nu :) Kan tillägga att Casper blir 7 månader den 26e. Har just nu tagit paus ifrån skolan också så jag rycker in och jobbar extra några gånger i månaden, 4 timmars pass och då är lillen hemma sjlälv.

Lite bilder på Casper och bästa kompisen Ludde.

Hälsningar Vemsan

Swadika
0

Haha det låter som en mysig dag ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Vemsan
0

#3: Jaa, känns helt underbart nu! Bara någon månad sen blev man väckt två gånger varje natt av en kissnödig valp och fick ränna ut och in var annan timme under dagtid och trots det hände det massa olyckor. Trodde aldrig han skulle bli rumsren eftersom han endå va 5 månader då. Och NU håller han sig i tolv timmar under natten… :D

Hälsningar Vemsan

Swadika
0

#4 haha ja det förstår jag, det känns hopplöst ibland :D Men skönt att han kan hålla sig under natten nu :) det känns hopplöst att behöva gå upp mitt i natten när det är mörkt och man är hur trött som helst. Så det är skönt att det ändå går över ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

meilin
0

Haha, här hemma har vi bara ovanliga dagar, måste nog vara därför jag inte svarat än…Tungan ute

Men en dag kan väl se ut på ett ungefär så här: Vi vaknar runt 9-10 på morgonen, ligger och trynar i sängen en stund innan vi går upp. Tar en morgonpromenad som kan vara på 1 timme eller bara 15 minuter, beror lite på hur pigg jag känner mig. :) Efter det äter vi frukost och vovven gräver ner sig bland filtarna i soffhörnet och sover någon timme.

Under dagen tar vi kissrundor, en långprommis, klickertränar, utställningstränar. Kanske någon skogspromenad ibland. Sen vilar vi tillsammans på soffan framför tvn på kvällen.

Ska vi någonstans förljer hunden oftast med.