(E) Dagmatte i Göteborg
Min mamma är oerhört sugen på att ha hund igen. Av hälso- och ekonomiska skäl passar det tyvärr inte att skaffa hund just nu. Jag föreslog att bli dagmatte, och den idén var hon mycket förtjust i!
Mamma är 43 år gammal och är långtidssjukskriven pga smärta, troligen fibromyalgi. Hon har tidigare haft kinesiskt nakenhund. Hon söker en hund för sällskap, kel och gos, som kan få henne att komma ut på promenad 1-2 gånger om dagen. På grund av smärtan går promenaderna i maklig takt men hon går gärna en bra bit och är ute länge. En hund som drar i kopplet är inte aktuell.
Mamma vill ta hand om en liten hund. Den bör vara snäll och lugn och får gärna älska att ligga och bli klappad och ompysslad dagarna i ända. Mamma har väldigt mycket kärlek att ge! Hon har inga andra barn och inga djur. Hon är extremt mjuk i sin hundhantering, aldrig några hårda ord eller annat otyg, om något är hon lite för snäll.
Hon bor i Vasastan, Göteborg, och hämtning och lämning bör ske där. Behövs "nattmatte" så är det inte heller några problem.
PM:a mig vid första kontakt. Tack!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg