Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikettallmänt
Läst 4396 ggr
maja_hamster
1

Kingston drunknat

Igår hände en sorglig grej, min hund Kingston sprang och jagade en fågel med min andra chihuahua och såg inte dammen vi har på baksidan, sm vi haft där i alla andra år.

Vi tror att han blev i puttad i de iskalla vattnet och kä,pade för sitt liv för att komma upp, ingen av oss såg detta, men vi misstänker att de var så eftersom han kom kravlandes på frambenen men bakbenen helt döda efter, alldeles dyngsur. Han har alltså kravlats sig 20 meter på fram benen, ner för en liten sten trappa på 5 steg och stenplattor ända till oss, de var då vi fick syn på honom.

´Han hade skrapsår på hela magen och de blev ju självklart ännu värre när han sen innan vart hårlös på magen, han var dyngsur och bakbenen bara hängde. Vi åkte in med honom till djursjukhuset där han fick sova en natt. Dom sa att de inte såg alls bra ut så vi åkte till strömsholm djursjukhus där han fick sova ytterligare en natt. Dom föreslog en operation som var 50% chans att han blev förlamad av, men 50% att allt skulle bli super & självklart vill vi inte betala 60.000 när vi vet att vår lilla prins kan bli förlamad och måste avlivas, annars hade vi fått göra en vanlig operation som vi inte vet om han klarar eftersom han är så liten och dom hittade hjärtfel och blås ljud på honom igår.

Idag har vi turen att få hem honom och han stödjer liite pp bakbenen, han kan inte öra sina behov så vi måste åka till vet runt 2 ggr/dag och tömma honom. Men huvudsaken är att han är på bättrnings väg, men man vet ju aldrig, de kan vända när som helst! :(

Swadika
1

Oh herregud vad hemskt :C Stackars liten <3 Hoppas han blir bättre <3

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

juliahhl
0

Men fy så hemskt :( Blir alldeles tårögd.. hoppas han blir bättre! <3

maja_hamster
0

1# och 2# Ja, riktigt hemskt :(<3 De hoppas vi med!

Han börjar bli mer sig själv och har han bestämt sig för att ta sig till ett ställe fast han inte kan gå, så SKA han verklugen dit, en riktig tuffing.

Dock är hans syster lite ledsen och låg då Kingston morrar och de när hon kommer i närheten, hon fattar att nåt är fel leixom ,de sörger mig också, men vi hoppas hoppas hoppas att de ska bli mer som vanligt inom så kort tid som möjligt. Vår lilla prins <3

Sann1t
0

Åh fy vad hemskt! Tårarna bara sprutar.
Lider så med honom och er och håller alla tummar jag bara kan för att han ska bli bättre! <3
*Kram*

polgara
0

Håller tummarna att din lille Kingston blir bra snart, alltid ledsamt när det händer olyckor

btw så har min syster oxå en vavva som heter Kingston

VeronicaKahlbäck
0

Usch va hemskt! Håller tummarna för att han blir bra och slipper lida för mycket.
Staket vid dammen!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Swadika
0

Hur mår han nu? <3

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

maja_hamster
0

Han mår mycket bättre och vi har fått hem han nu. Han stödjer på benet lite bättre men är livrädd för vatten när vi ska tvätta av allt kiss efter han kissat på sig. Men de får vi ta sen, nu ska vi gå träna i ett par veckor och sen åka tillbaka på återbesök i strömsholm'!

Tack alla goa människor, tar åt mig<3

juliahhl
0

Åh vad bra att det är bättre!<3 Hoppas på ännu mer bättring, så du får hålla oss uppdaterade :)

Swadika
0

Skönt att höra :)

Du får hålla oss uppdaterade, här hemma håller vi tassar, tummar och tår för att han ska bli ännu bättre <3

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

maja_hamster
0

Tack<3!

Dammen ner grävd och igen täckt med sten och jord, nu hoppas vi på att aldrig få uppleva detta igen!

Milliey
0

Oj vilken historia Rynkar på näsan Hoppas Kingston blir bättre snart! Kyss

//Milliey
Medarbetare på Chihuahua

[MossQ]
0

Å så hemskt..lilla söta..skönt att han är på bättringsvägen,d värmer mitt hjärta..lycka tillKyss

maja_hamster
0

Aww, tack alla! Han ligger nu på plats i sitt duntäcke och vaktar sin nalle, morrar till sådär när man råkar nudda täcket lite med foten, känns som valigt igen.

Lille king<3 På bättreings väg, nu hoppas vi bara att slippa bakslag..

Milliey
0

Låter bra det, vi får verkligen hoppas att ni slipper bakslag <3

//Milliey
Medarbetare på Chihuahua

Swadika
0

Hur går det för honom? <3

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

iSawa
0

Stackarn, men vilken kämpe han är :) Hoppas att han blir helt återställd :)

maja_hamster
0

Han har också tappat lite aptit, inte lika matglad längre.. Men annars är han bättre, han går lite mer och så nu, dock släpar han benet vid längre promenader, så de blir att gå kort och ofta just nu!

Han har ju också blivit rädd för vatten som jag sa.. Innan älskade han att bada, men tyvärr inte längre :/

Swadika
0

Ah, men det är ju ett "mindre" problem. När han är helt friskt så får du försöka lära honom igen att vatten inte är farligt

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns