Är det sant att...?
Brukar chihuhuor skälla mycket, asså jätte mycket? Jag vet ju att dom skäller mer än större.
Och skakar dom hela tiden? En vän till mig sa att dom skakar hela tiden.
Mvh HundDrömmar
Det hela beror ju på hur du uppfostrar dem. Jag tycker inte chihuahuan är mer skällig än någon annan hund, om man uppfostrar dem rätt, men saken är att många som skaffar småhundar inte tänker på att småhundar är lika mycket hund som en tex schäfer. Och måste alltså uppfostras för att inte skälla, sedan har folk något att de tycker att det inte gör något som vavvor skäller för det är ju så sött.
Altså nej, de kan skaka när de fryser men inte hela tiden :P
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Okej.Tänkte det, men hörde annat så blev lite osäker;)
Min lillskit skäller mkt på andra hundar och på läskiga människor på kvällen. Dock håller jag på och försöker träna bort det vilket inte är det lättaste då han kommit in i "trotsåldern". Har bara haft honom någon månad också men om man tränar hunden redan som jätteliten borde det inte vara några problem. Min vovve skakar när det är kallt och på morgonen när han precis vaknat och är extreeemt kissnödig x)
Hälsningar Vemsan
Hej, har en chi tok på 5,5 månader och hon är inte alls skällig. Det man skall ha i åtanke är att chihuahuan är en signalerande hund dock är de individer och som inom alla raser är vissa skälligare än ansdra. Skakar har jag bara sätt att hon gör då hon fryser. Chihuahuan är en underbar ras som ger än många skratt :)
Min chihuahua har jag haft i snart sex veckor. Hon är ganska skällig på andra hundar (som hon tycker är läskiga) och på vissa människor. Vi jobbar på den saken och det blir bättre och bättre hela tiden. Dock skäller hon inte så mycket i övrigt. Hon är helt underbar på många olika sätt, min lilla prinsessa :)
Min tjej skäller på andra hundar och saker hon tycker är läskiga. Men aldrig när det ringer på dörren eller liknande.
Skakar gör hon när hon fryser, är glad, när hon myser och ibland när hon vill ut och bajsa! :)
Jag har två chihuahuor och dom skäller när det kommer in folk i hemmet som dom aldrig träffat, men dom bryr sig inte om andra hundar.
Är du själv en lugn och trygg människa så blir dom mer lugna och trygga.
Med tanke på att dom är smp hundar och dom är medvetna om det så måste dom hända sig, det ligger liksom i deras natur, därför skäller dom mer än större hundar.
Dom kan skaka för att dom fryser, men som ovan sa, när dom är glada eller bara myser. Chihuahuan har inget underhudsfett, dom utsöndrar värme men kan inte behålla den.
Sen iom att chihuahuoan är så liten så blir dom lättare "bebis"
Man bär på dom mer än stor hund, det blir mer gaggigt hur man än gör :P
Det kan vara en bidragande orsak till att dom blir mer ättriga och dominanta.
Men fortfarande världens underbaraste hund :)
Min chihuahua/papillon skällar bara när det ringer på dörren och när han ser tv-spegelbilden i fönstret på kvällarna…. Haha, jag skulle inte säga att dom skäller mer än andra hundar.
Han skakar när det är kallt ute och när han vill ut och göra sina behov, annars så skakar han inte alls faktiskt, haha!