Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikettallmänt
Läst 1841 ggr
Lynxkissen
0

Ta med hund?

Hur och var tar ni med era små vavvor? Jag menar typ om ni ska träffa vännerna eller så och det ej finns/ är för kallt för uteserverig när man ska äta eller så? Hur löser ni det?

Vart är det okej att ta med hunden? Är det "mer ok" om den är i väska?

Jag själv har en bit att åka för att komma in till norrköping och träffa mina vänner och ofta fikar vi eller äter ute då eftersom man blir borta ett tag, så att lämna hunden hemma går inte, och eftersom jag bor som jag gör så är det lite svårt att fixa hundvakt med kort varsel.

Vad anser ni, och vad gör ni? :)

Swadika
0

När jag passade en chihuahua i sommras, iofs var det ju varmt nog att sitta ute så då tog jag med honom nästan överallt. Men de gånger vi skulle äta inne på en resturang eller café så ringde jag dit och frågade hur det var om man kunde få ta med sig hund dit (sa även rasen, småhundar är oftast mer välkomna) och vi fick ett bord en bit ifrån resterande gäster.

Sen vet jag att i Norrköping finns några ställen där hundar är välkomna, bla hundcafér och vissa vanliga. Mindre kedjor säger oftare ja.

Men ring i förväg och fråga och får du ett ja så är det ju okej :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Lynxkissen
0

#1 Det låter ju perfekt, att jag inte tänkt på att man kan ringa, jag själv blir ju lite nervig eftersom jag är osäker på vad som är okej. Mycket bra förslag hihi :) Du som bor i Norrköping, har du några exempel på caféer7 restauranger som är "hundvänligare"? Kan vara intressant att veta även om jag ringer innan. (Det är ju oftast i norrköping jag är). Hundcaféet är väl nedlagt eller? (Tror jag läst det..)

:D

Swadika
0

#2 jag pratade med en tjej och hon sa att det fanns kvar iallafall ^^ To be 4 you tror jag det hette :)

Jag var på Peters konditori tror jag det hette, ligger ungefär vid rådhuset. Lindahl tror jag man får glömma eftersom det är så stort, cafér och resturanger som är lite mindre, typ som nästan inte har några kunder. Jag är ganska dålig på vad alla heter och så :) Vet att det finns ett mindre café vid salutorget också.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns