Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikettchihuahua
Läst 1869 ggr
Swadika
1

Ev en chi hane

Jag har fått möjlighet att ev ta hand om en chi hane i ett halvår, från Oktober till april då matte till hunden kommer behöva jobba utomlands. Vilket jag ser som en stor erfarenhet, han är nu 2,5 år.

Jag ska träffa matte i helgen, och om det låter bra så kommer jag träffa hunden på söndag. Då ska jag ta promenad och grejer med honom. Jag tycker det är bra att matte är så rädd om hunden att det faktiskt nästan blir som en intervju.

Det är långt ifrån säkert än, men jag uppdaterar senare när jag träffat matte och hund :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Lynxkissen
0

Åh vad spännande! :)

Swadika
0

Jaa :) Men jag vågar inte hoppas för mycket än dock :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

meilin
0

Spännande! :)

Swadika
0

Ja jag hoppas det :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
1

Det klickade jättebra mellan mig och Lucas ägare, hon är bara några år äldre än mig. Vi pratade en massa och allt kändes hur bra som helst, hon sa att jag kändes som den som bäst skulle kunna ta hand om Lucas.

Det som tvekas är att jag redan har en hund och Lucas inte riktigt tycker om andra hanhundar. Men då jag bara träffar Kasper (familjens hund) ungefär 2-3 ggr i veckan så är det egentligen inget större problem.

Vi kommer ev testa om det fungerar mellan Kasper och Lucas nästa vecka. Jag känner ju Kasper och vet att han inte brukar bry sig om andra hundar även om de är i hemmet, men jag känner inte Lucas på det sättet.

Hon skulle prata med en till tjej idag eller imorgon, så jag får reda på under veckan om vi ska eller inte ska träffas med hundarna i helgen.

Så vi får se helt enkelt :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Dinosmatte
0

Men åh, hoppas att det blir du som får ta honom! :)

Matte till Chihuahuan Dino.

Swadika
0

Det hoppas jag med :) Får svar i veckan om vi ska testa eller inte :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Dinosmatte
0

Håller tummarna! Flört

Matte till Chihuahuan Dino.

Swadika
0

Tack :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

Fick idag samtalet jag inte vill ha tyvärr. Hon hade hittat någon annan som dels bodde lämpligare än vad jag gör och som pluggar på distans så hon skulle inte behöva lämna hunden, plus inte har någon annan hund för tillfället :)

Men men, man kan inte alltid få som man vill :) Jag får längta till i sommar istället när jag kan skaffa min egen hund (:

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Lynxkissen
0