Min kille är rumsren och har varit sen han var 6 månader ungefär :)
Min 7månaders kille är rumsren hemma, är vi borta springer han och markerar hela tiden! Tränar och tränar, men han tycker det är så kul att lyfta på benet nu när han precis lärt sig -.-'
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Mina tjejer blev båda rumsrena runt 8 månaders ålder, om jag inte minns helt galet. 
Min lilla kille är rumsren, men som många andra hanar kan han markera om han känner någon särskild lukt.
Egentligen så är det inte svårare att få en Chihuahua rumsren men jag tror att man som ägare är mer motiverad att springa ut med en Leonberger eller en Golden än med en Chihuahua, det är ju en viss skillnad på pölarna ;-) Jag tror nog att jag var mer noga med de stora hundarna jag haft än med de här små.
Mina är rumsrena förutom Svea som fortf har en tidning innanför ytterdörren som hon använder när jag inte fattar att hon vill ut.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Vår Åtta kissar bara uytomhus, men ibland händer det att det kommer en liten korv inomhus. Men hon är bara 3 månader ännu så… *S*
Upplever ingen skillnad mot andra hundar jag haft. Kanske har hon lättare för att "strunta i att hålla sig" än de andra, om jag inte är observant på att hon behöver gå ut. Om jag nu ska tänka till lite extra noga…