Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikett: bli-med-valp
Läst 2367 ggr
Swadika
0

Nu är det på gång :D

Nu är det faktiskt på gång att bli med hund :) Jag har "tingat" en hund efter en speciell tik men uppfödaren vet inte när hon kommer paras, det kommer iallafall inte ske förs runt mars/april ungefär, förhoppningsvis kommer valparna vara leveransklara om ett år.

Uppfödarna kommer meddela mig när en parning är planerad och jag kommer få träffa hanen (har redan träffat honan). Uppfödaren kommer behålla en eller två honor av kullen, så troligast kommer jag få en hane, vilket jag nog också valt ändå :)

Idag när jag köpte en klicker råkade jag köpa ett valphalsband+koppel också. Haha, det var extrapris på det, och det blev nästan billigare att köpa med halsbander+kopplet än att inte göra det, då frakten var så dyr.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

AnnaKarin
0

Spännande!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

meilin
0

Oooh, spännande! Glad

Swadika
0

Jaa verkligen :D Då jag ska träffa hanen i November ^^ Och tiken träffar jag lite då och då, jag har rätt bra kontakt med uppfödaren och har besökt dem några gånger. Ska ta bilder på henne nästa gång jag träffar henne så jag kan visa er hur fin hon är :) Valparna kommer antagligen bli långhåriga då båda föräldrarna är det. Men mormor till de förhoppningsvis valparna och några led bakåt är korthårig så det finns i generna :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

DeniceP
0

Vad är deras namn, så kanske man kan googla? (a)

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Swadika
0

Haha jag suger på att komma ihåg namn, jag återkommer med det imorgon när jag sitter vid min dator (sitter vid mobilen nu) och kan kolla mejlen x)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

_Sophia_
0

Är bägge föräldrarna lpnghåriga blir avkommorna det med eftersom långhår är ett recessivt anlag. Spännande, grattis!!!

Swadika
0

#6 det var så jag trodde, men var inte säker på att det var så :) Kayoba kennel heter uppfödaren :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

_Sophia_
0

Helt rätt att välja uppfödare först! Så gjorde vi med och jag är SÅÅÅÅ glad att vi gjorde så! Det är underbart att kunna skicka iväg ett mess eller slå en signal till uppfödaren om man undrar över något.

Swadika
0

#8 Jaa precis :) Sedan min kompis bor typ granne med dessa, så jag har hälsat på hos dem några gånger, det var så jag fick reda på att de finns. Underbara hundar och personerna som äger uppfödningen är väldigt underbara :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns