Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikett: chihuahua
LĂ€st 606 ggr
Skurk-skunken
0

Tandbyte đŸŠ·

Hej allihopa! Jag har en liten chihuahua tjej pĂ„ 9 mĂ„nader. All hennes tĂ€nder har inte vĂ€xt ut helt men dom har dock ”ploppat upp” Och hon har dubbletter av tvĂ„ huggtĂ€nder. Under vilken mĂ„nad brukar dom ha bytt ut alla och tappt alla? TĂ€nkte om jag borde ta kontakt med en veterinĂ€r och dra ut dom tvĂ„ dubbletterna eller om jag ska avvakta? Hon har inte ont i munnen och tuggar ben varje dag Mvh

Maleficum
0

VÄr mellanpudel Àr 8 mÄnader och vi operera bort kvarsittande mjölktÀnder för nÄgra veckor sedan sÄ jag skulle nog ringa veterinÀr och boka tid nu om jag vore dig!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

ChristineF
0

Om de sitter hÄrt och inte Àr pÄ gÄng att lossna av tugg pÄ ben och kampande med leksaker sÄ skulle jag sÀga att det Àr dags att dra dem nu sÄ det inte blir problem med de nya tÀnderna.

Skurk-skunken
0

Jag vickar lite pĂ„ den ena huggtanden den sitter lite smĂ„ löst hon verkar inte ha ont i munnen för hon tuggar hela tiden pĂ„ ben och slĂ€nger runt pĂ„ leksaker men jag ringde veterinĂ€ren och dom sa att vi skulle komma in och kika in i munnen nĂ€sta vecka 👍 Man blir ju lite smĂ„ orolig rottisen hade bytt alla tĂ€nder och dom hade vuxit ut i hennes Ă„lder

Lena129
0

Mina 2 vavvor har varit vÀldigt sena med sitt tandbyte och tydligen Àr det helt normalt. Om hörntÀnderna kommer dubbelt men vÀxer Ät normalt hÄll skulle i vilket fall inte jag gÄ till veterinÀren. GÄr dom att vicka pÄ ramlar dom ju ÀndÄ snart. Ge ben att tugga pÄ och lek dragkamp.

//

Lena

Skurk-skunken
0

Tack för svar LenaâŁïž Hur sena har dina vovvar varit? Som sagt har jag bara haft stora hundar tidigare dom var helt fĂ€rdig bytta innan Ă„ret 🧐

Lena129
0

Mina shibavalpar byter vid 4-5 mÄnader men vavvorna har inte börjat byta förrÀn vid 9 mÄnader.

//

Lena