Patella operation
Jag har varit lite dåligt aktiv här inne den sista tiden men nu tänkte jag berätta om Mollys operation :) Veterinären fastställde att Molly har Patella luxeration och det var tvunget med op. Den 17/6 var det dax för höger bakben, att lämna över henne till veterinären var ett av de värsta jag gjort, men min sambo lugna snabbt ner mig och jag hoppades på att dem kommande 5 timmarna skulle gå snabbt. När vi kom tillbaka och hämta henne var hon inte riktigt vaken så Molly sov i min famn hela vägen hem, dem kommande 5 dagarna var rätt jobbiga, hon kämpa på med sitt inlindande ben, gick några steg och sen satte sig igen! Att sova på natten var inte heller så lätt, hon är van vid sängen och där fick hon inte lov att sova så det fick bli golvet så dem första nätterna sov hon endast korta perioder sen ställde hon sig upp vid sängkanten och börja gny, det kändes verkligen som om man hade en liten bebis! Måndagen 22/6 Återbesök hos vetrinärer för att ta av bandage och morfinplåster, äntligen blev hon fri från detta och redan här vill vetrinärern att hon ska börja använda sitt ben så natten mellan måndagen och tisdagen kämpa Molly på hela natten med sitt ben och 5 på morgon väcker hon oss och visar att hon kan nu gå på sitt ben igen :)
Medarbetare på Chihuahua
hmm ser inte ut som jag fick med allt eller så syns de inte på min mobil?! Får kolla det när jag kommer till en dator ;)
Medarbetare på Chihuahua
Håller tummar o tasssar för Molly!
Här är lite mer om Patella luxationer
Tack så mycket Boris Sager :D
Medarbetare på Chihuahua
Krya!! Hur mår hon nu? :-) Senaste i texten är 22/6.
Konstigt att de inte kom med men hon mår jätte bra :) Efter den dagen har det bara gått framåt, hon går väldigt bra på sitt ben och jag hoppas att veterinären säger detsamma imorgon på återbesök :) Men vi har lärt oss att inte använda någon dum plastratt, molly ville gärna slicka på såret och då försökte hon allt för att komma förbi tratten, men så skava den upp hennes ben så nu har hon ett litet sår, så en sån rekommenderas inte! Ska tydligen finnas andra trattar som man kan köpa :)
Medarbetare på Chihuahua
#5 skönt att det går åt rätt håll, hoppas undersökningen går bra! Usch för tratt, gillar inte heller såna i plast. Hört mycket bra om de uppblåsbara :-)
#6 Ja det är underbart :) det blir absolut en uppblåsbar till nästa operation
Medarbetare på Chihuahua
Vad fint det läkt :-), och skönt att hon blivit sig själv! Fina Molly :-)
Medarbetare på Chihuahua
#9 Tack så mycket :) Var hos veterinären igår, allt ser jätte bra ut :) så om en månad ungefär är det dax för vänstra!
Medarbetare på Chihuahua