Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikettallmänt
Läst 1196 ggr
Ciuaua1
0

Hundmat

Hej allihopa. Jag har en liten ciuaua som är 2 eller 5 år eller nåt, det är bara så att jag är tolv år och intedirekt en bra ekonomi:) så jag har alltid gett den en mat från lidl som bara kostar nån krona kilot och så lite godis då och då(även det från lidl) och har köpt alla prylar på ÖochB/lidl eller beganat och tillochmed hunden lyckades jag få helt gratis:). Men nu hörde jag av en kompis till mig att det inte var bra för ciuauan att äta sådan mat. Vad ska jag göra nu då, jag har sett att hon blivit lite smalare men min kusin sa att det är bra. Vad tycker ni om hela situationen. Svara gärna

Michiis
2

Eftersom du bara är 12 så bör dina föräldrar som har huvudansvaret för hunden, hjälpa dig med kostnader/mat och så till hunden ?

// Michis

vallhund
2

På Lidl lär du inte hitta något bra torrfoder öht, inte godis heller, oavsett vad man har för ras.

Här kan du se o jämföra de flesta märken/sorter som passar för små hundar https://animail.se/hund/hundfoder?rasstorlekarflerval=144 

Det åligger dina föräldrar/vårdnadshavare att ansvara för levande djur i hemmet där man bor, detta gäller även veterinärvård o vaccinationer, samt naturligtvis att hunden får utfodras med ett för individen anpassat, näringsrikt hundfoder.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.