Trött äter dåligt
Min Molly är lite mer än 2 år och hon är ovanligt trött! Hon sover bort nästan hela dagen och äter dåligt… Har försökt att aktivera henne på olika sätt , göma godis tex men det är kul för studen sen går hon och lägger sig igen och bara sover! Har även provat gå långa runder men det funkar inte, Hon har nyligen bättrat sig från en förgiftning, hon fick höga levervärden men hon blev helt frisk och var pigg och glad flera veckor efteråt men helt plötsligt ville hon inte äta sitt färsfoder som hon har tyckt så mycket om … Vi tror även att hon har Patella luxeration, ska till en ortoped på Måndag och undersöka henne! kan det vara därför hon är så trött? Någon som varit med om samma? Är så tacksam för svar, / orolig matte
Medarbetare på Chihuahua
Tycker inte du ska vänta till måndag, låter som om hon behöver komma till veterinär omgående. Om hon är trött och du tröttar ut henne ännu mer med långa promenader så blir det ju inte så bra….
Hoppas allt löser sig!
Vad tråkigt att höra! :-( Det kan ju bero på så mycket, en grundlig kontroll med blodprover hos veterinär är nog på sin plats. Kolla fästingsjukdomar med för det kan visa sig psykiskt och fysiskt, nästan hur som helst, inte ovanligt som trötthet och humörsvängningar. Min Chica var trött och deppig när hon hade magkatarr, försvann vid byte till färskfoder och regelbundna måltider. Hoppas hon mår bättre snart och får hjälp!
Ja man blir orolig, får ringa veterinären och boka in en tid :) visste inte det med fästingsjukdomar, men måste hon inte ha en fästing någonstans då? Eller dem kan få det ändå?
Medarbetare på Chihuahua
Jo det måste de ju, men det är lätt att missa om den inte sitter och blir stor och på svåra ställen t.ex öron, kön, mungipan, mellan tårna.. Min kompis hund blev trött, trist och fick dåligt tålamod, blev arg/rädd för småsaker. Han hade anplasma och blev frisk och glad efter antibiotika. Men låter ju mer som om det är något som spökar efter att hon varit sjuk eller knäna. Kanske att hon kommit i obalans med magen bara. Du får uppdatera hur det går!
OJ :O Jag får ta en extra koll och se om där inte sitter någon fästing, har kollat henne flertal ggr men det slog mig nu, den 12 maj var vi ute i naturen, fanns en hel del högt gräs..och efter det har hon blivit väldigt trött och dålig aptit Och hon har faktiskt blivit lite mer arg/rädd skäller på typ allt det har hon inte gjort innan! men vi tänkte att de kunde ha med hennes ben att göra! Tack för tips jag uppdaterar :)
Medarbetare på Chihuahua
Idag känner jag en lite lättnad, vi har fått konstaterat att det kan vara skendräktighet, dem bad oss kolla hennes juver och dem är ju faktiskt svulna så det vara det som gör att hon är så trött och dålig aptit!
Medarbetare på Chihuahua
Hitta förresten aldrig någon fästing på henne :)
Medarbetare på Chihuahua
Skönt, får hoppas att det är det och att hon kommer ur det snart! Hört att man ska försöka öka motion och träning för att få tiken att komma ur det, och om hon bär runt på gosedjur som valpar, ta undan dessa när hon inte ser. Ha skoj ihop och försök få henne att äta.
Får hoppas på det, hoppas inte detta varar så länge, de började i förra veckan! Tack för tipsen :) ska prova det :)
Medarbetare på Chihuahua
Vad skönt att höra :) Jag hade en tik en gång som varje gång hade samma "busiga" piplisa :) den höll faktiskt i hennes 13 år och fick följa med henne i sista vilan :)
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Då kan jag säkert räkna med att detta kan hålla i sig i flera år… Idag var hon inte alls pigg på att äta men jag läste på nätet att man kunde "leka" med maten :) Det funkade :D lekte med en godis intill hennes mat en bra stund och när hon äntligen fick den dök hon ner i sin skål och åt 2st Mush bullar!! Jag blev så glad att de fungerade :) därefter var hon pigg och busig
Medarbetare på Chihuahua