Sover inte på nätterna
Nu är vår lille kille 1 år och 2 månader, och har sen han blev ett år ungefär, slutat sova på nätterna. Han bökar runt i sängen (sover med mig), skakar på sig, krafsar i lakanen, slickar mig i ansiktet, moffar och håller på och stör rent allmänt. Nån som varit med om detta? Och snälla säg att det går över!
låt inte hunden sova i sängen.
Låt hunden sova på golvet i en egen bädd för att bygga upp en egen trygghet.
Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se
Kan ju vara lite vad som, t.ex spökålder, tonårshormoner i kroppen eller löptik i närheten. Jag skulle se till att träna fysiskt och psykiskt på kvällen så han blir trött/nöjd :) Det går nog över. Om han sovit bra i sängen innan så borde det. Min tik är störig (även matte :P) så de få gånger vi sovit ihop så det slutade med att hon hoppade ner och la sig ;)
Jag tycker att det är ok att min hund sover med mig i sängen, han har som sagt sovit bra sen start. Han är kastrerad, så löptik är nog inte problemet.
Han gillar inte att gå ut när det regnar (vilket det verkar göra varenda dag nu) så en rejäl kvällsprommis som han säkert behöver, går inte att genomföra. Vi försöker aktivera honom inomhus så mycket det går, men det behövs nog tröttas ut än mer.
Tack för svar ändå!
#3 Aa ok, kan ju vara spökåldern eller uttråkad då. Sover han bra i sängen ska han ju få göra det :) Har du provat att be någon skjutsa dig och honom någonstans och så går ni hem? Alternativt att du bär honom och så går ni hem. Det ska vara där han vet vägen hem! Brukar bli bättre fart då :P Sen är det så olika om de funkar bättre med eller utan täcke. Motion brukar vara lösningen för att få en trött hund här plus hjärngympa då. :)