Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikett: foto-video
Läst 4927 ggr
idawickstrom
0

Milli-teacup chihuahua

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är min supersöta Milli! Namnet kommer från millimetri(finskt), för hon är såå liten, teacup size!  Hon är min systers, men jag sköter henne alltid nångång.

idawickstrom
0

Här är en till bild!

Tonkaböna
7

Söt! Men jag tycker hon ser ut att vara normalstor Chihuahua faktiskt!

Lejonhjarta
3

Vd går gränserna för dom olika? Min vavva är uppe i hela 2 kg nu!! Hon är13 månader… Hon har alltid varit l mini… Men hon tar sig. ;-)

Tiddelum
1

Hut mycket väger hon? :) supersöt

sophiemadeleine
7

#3 Man brukar säga att dom extra minivarianterna väger upp till 1,5kg i vuxen ålder :) Min lilla skruttplutt väger 1,6, så han gränsar till så.k "teacup". Tycker dock inte om att man i avel i framförallt USA strävar efter "teacup"-kullar och avlar på alldeles för små tikar, villet är helt galet och äventyrar både tik och valpars liv, för att sedan sälja dem som "teacupvalpar" till en stor prislapp. Så oseriöst och själviskt :( Föräldrarnas vikt avgör ju dessutom inte valparnas vikt alltid, det går ju längre bak i generna också. Blir någon valp liten av en slump trots seriös avel på sunda hundar så är det ju en annan sak, dock ska man ju ha i åtanke att en mindre chihuahua kan vara ömtåligare, och kräva mer hjälp i vardagen, som t.ex gå i trappor osv. :) Jag tror din tik nått sin slutvikt på 2kg om hon är 13 månader :)

Medarbetare på Chihuahua

Klarhjärta
3

Min Bobbie väger 5,2 och är en renrasig chihuahua (och inte tjock.) Folk brukar inte tro att han är "ren". Men alla är de olika, vovvarna! :)

sophiemadeleine
5

Det är ju så roligt att rasen är så otroligt varierande i både färg och storlek :) Finns nog ingen ras som kan skilja så mycket i storlek som Chihuahuan, i procent blir ju t.ex skillnaden enorm mellan 1,5 och 5kg! Här får man en liten idé om hur pluttig min vuxna lillekorre är :) 💗 Bankdosan han lagt sig bredvid är väl kanske 8cm hög :) Han är ju så "trulig" i sitt utseende också, många tror han är valp haha:) Även folk som äger chihuahuor själv.

Medarbetare på Chihuahua

Saffran0Spice
4

#7 hahaha underbar bild!
Borde göras en tråd med flera sådana jämförande bilder 😂
Vavva vs. Föremål!

sophiemadeleine
0

#8 haha men eller hur:)! det vore ju jättekul, speciellt eftersom dom är så olika allihopa! 😁👍

Medarbetare på Chihuahua