Hundvagn
Är det någon här som har tips på en bra hundvagn? Vi har känt att det behövs på utställningarna så man vet var man har hundarna. Vi har kollat runt lite, och betala över 2000 för en vagn känns inte riktigt aktuellt, vi har hittat billigare men då har hemsidorna vara opålitliga. Även kollat blocket och tradera men finns ingen i närheten. Kollat ebay också men vi vill gärna beställa ifrån Sverige.
Men har ni tips på vad för vagn man ska ha? De som säljs lite billigare ser inte jätte hållbara ut, men det kanske bara är som på bild.
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Jag har en som jag inte använder den följde med våran tik när hon flyttade hit är du intresserad?
Köp en gammal liggvagn på loppis, ta ur insatsen och sätt dit en hundbur. Ev får ni modifiera den lite. Bekvämt att köra, lätt att fälla ihop. Själv kör jag katterna i bur på en kärra maken haft till gamla golfbagen. Funkar det med.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
#3 Vi har funderat på det med, men jag har letat i ett halvår efter dessa och de ligger på flera 1000-lappar, vi har även skrivit annons om att vi söker, men det hjälper inte. Däremot hade vi tänkt att ha den till draghjälp för att dra tält, kylväska och det andra som man har med sig (känns som om man flyttar till utställningen, haha) så tanken var väl att vi skulle ha en hundvagn också att kunna dra hundarna. Om man är fler än två går det an med att ta hundarna i koppel, men när vi bara är två så är det lite körigt, haha.
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Gamla barnvagnar brukar kosta några hundra, med gamla menar jag riktigt gamla. Har man hundburen underst så kan man sätta fast en skiva ovanpå och ha all packning på. Kattutställare har ofta hela campingset med sig, förutom tält. Det går också jättebra med den sortens säckkärror som man kan ändra handtaget på så att de blir fyrhjulingar, hade en sån förr. Brukar finnas på Jula.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Ja jösses, d man släpar på när vi skall på utställning m katterna går ju knappt att jämföra med hund. Katterna måste ju släpas på i jämförelse m hundarna som kan gå och sen så all utrustning t burarna som måste med. Suck vilka armar man har. 😉Köpte en vagn för detta som är kanon men då många utställningar för hundar är på gräs så är den inte lämplig. Bättre med omgjord barnvagn som är tipsat om här…