Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikettallmänt
Läst 1451 ggr
Saffran0Spice
1

Ja, vad säger man.

Vissa kanske vet att jag skrivit tidigare angående mina grannar med 3 stycken chihuahuor. De har dessa tre lösa konstant och ägarna har ingen som helst koll på hundarna som löper amok - jagar andra hundar, människor, skäller på allt och alla, springer ut på vägar och framför cyklar m.m.

Och nu har det hänt, en av deras vavvor är borta.

Där vi bor har vi närhet till skogen, motorvägen och ett litet centrum, och nu har en av vavvorna försvunnit ut i skogen när den jagade en katt.

Förhoppningsvis så hittar de snart vavvan, tycker så synd om den!
Och med tanke på att vi har både lo, varg och andra rovdjur här så är man ju orolig över en 1kg chihuahua som knappt är året gammal =(

Och tragiskt nog så är förväntningarna över att ägarna lärt sig något inte särskilt stor då deras andra två vavvor fortfarande går lösa…

Lejonhjarta
1

E ju sorgligt att ägarnas dumhet går utöver dessa små… En rottis hade ju haft lite mer chans i skogen  något händer. Man undrar hur dom tänker, om dom nu har den förmågan…

Saffran0Spice
1

#1 ja verkligen, jag hoppas de hittar vavvan för hundens bästa =(

sophiemadeleine
4

man blir ju helt förundrad över hur nonchalant vissa hundägare verkar vara :( hur kan man inte vara rädd om sina hundar, och medmänniskor med för den delen, kan ju bli hemska bilolyckor om någon tvärnitar och får sladd t.ex :( och om nån skulle råka köra på en hund, hur hemskt skulle det inte kännas för den personen? :( näe, hoppas det sker nåt mirakel så att dom blir av med hundarna och att dom får ett bra hem! Undrar om det vore ett fall för djurinspektör?

Medarbetare på Chihuahua

ChristineF
1

Usch, hjärtlösa (hjärnlösa) människor :( Hoppas de får komma till andra hem på något vis..

Flöffo
1

Hur ser hunden ut?

//Flöffo

Saffran0Spice
3

Hunden är hittad igen (1½ dag senare, oskadd) - nu är bara denna men inte kompisarna kopplad, trots att de andra två fortfarande sticker iväg som vanligt -.-'