Välkommen hem Diva
Hej på er!
Jag är ny den här gruppen.
För några dagar sedan så flyttade lilla Diva hem till mig. Jag och min ambo har länge pratat om att skaffa en valp. Vi har en hund sen tidigare, han var en omplaceringshund som flyttade hem till oss efter att ha blivit svårt misshandlad i tidigare hem. Den här gången kände vi att vi ville vara med från början.
Min sambo ville ha en stor hund och jag ville ha en liten hund. Jag lyckades övertala att vi skulle skaffa en liten hund. Detta skulle trots allt bli min egna hund så sambon och vår andra hund är riktiga bundisar. Så jag fick slutligen välja ras.
Jag stod i valet och kvalet mellan mops och chihuahua.
Mina föräldrar och familj hjälpte mig i mitt sökande. Så såg jag en bild på en helt underbar liten valptik och jag föll som en fura. Jag diskuterade med min familj och vi bestämde att min kusin skulle mejla ägarna. Jag väntade spänt och satt som på nålar men inget hände. Jag var beredd att ge upp och söka vidare.
Så en kväll hemma hos mina föräldrar satt vi och fikade och pratade hund. Plötsligt dök min kusin upp och hade något gömt innanför jackan. Hon kom fram till mig och sa att hon hade en present till mig. Så plockade hon fram MIN älskade lilla valp som jag hade sett. Jag blev så lycklig så jag föll i hejdlös gråt. Aldrig känt en sådan lycka.
Jag och Diva fann varandra genast. Hon sover hos mig i sängen, hon ligger i mitt knä när jag sitter vid datorn eller ser film. Hon följer mig vart jag än går. Hon är mitt allt.
Välkommen hem älskade Diva ❤️
Välkommen till chihuahuavärlden och iFokus! :) Härlig historia, använd gärna denna tråd (eller gör en ny) som Divas bild- och bloggtråd, du kan skriva vad ni gör/tränar, annan info och lägga upp fina bilder!
Åh vilken vacker vavva! Stort lycka till till er :)