BARF? :)
Någon här inne som BARF:ar sin vavva? 🙂
Jag har själv funderat på att gå över till BARF då jag tycker att det känns såååå mycket naturligare än en massa torrfoderskulor. Så ni som BARF:ar, vad kostar det ungefär för er varje månad och hur mycket brukar ni köpa in per gång? 😃
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Du kan prova att ställa frågan på BARF iFokus också. http://barf.ifokus.se/
Det har jag redan gjort hehe 😛
Jag ville kolla här inne med de som har samma ras ifall de BARF:ar och hur det funkar för deras små. 😃
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Okej. :-)
Nej jag önskar jag kunde, jag har tyvärr inte tillräcklig kunskap eller pengar. Finns ingen bra butik och vi bor i en etta med två lådors frys. :/ Kanske i framtiden!
MEN jag ger färskfodret Vom og hundemat och är supernöjd! Finns i vår djuraffär och köper i form av hamburgare. Chica äter en halv om dagen och den andra halvan sparas i liten rund burk i kylen till nästa dag, jättesmidigt :) Kostar 75kr/månad. Ger ibland köttben eller kycklingvinge och bara naturligt hundtugg, t.ex. oxsena och lammöron. :)
Om man är ny på barf kan man ge MUSH, det är enkelt och bra. Jag har funderat på att gå över till det, men eftersom Chica haft problem med magen innan och mår så bra nu vågar jag inte rubba det.
Inte barf, men ger färskfoder till min vavva :)
Swadika: hur många bullar ger du om dagen?
Medarbetare på Chihuahua
Jag ger Vom og Hundemat till mina fyra. Två får 50-60 gram delat på två mål per dag, två får ungefär 90 gram delat på två mål. De är i samma storlek alla fyra men två är mer aktiva.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Jag ger min tjej mush-bullar, det är det närmaste barf vi antagligen kommer komma. Men jag är nöjd och hunden älskar det, så det är helt perfekt!

Ja ger åxå mush-bullarna då detta är en av dom få fodren som hon äter någorlunda av… Hopplöst kräsen hund! Hon måste dessutom sitta i sin stora bur när hon äter annars äter katterna upp hennes mat, oavsett vad hon får. :-/ Våran får puppy, då den är mer smakrik och mer fett i som hon behöver. Ska igentligen äta 6 bullar om dagen för hennes vik på 1.8 kg men får väl i 1-2 till lunch och 2-3 till kvällsmat, oftast 4 per dag… Lätt å smidigt, behöver inte tänka på hur mkt av vad man skall ge etc.
Började ge min mush köttbullar idag (puppy formula). Han slickar rent skålen! Har kämpat sen jag hämtade honom med maten då och fått hålla på att ta bort skålen och vänta tills nästa mål så han inte ska ha något val än att äta torrfodret. Så efter 1 dag är jag väldigt positivt överraskad :) Hoppas på att märka fler effekter av det än att aptiten är bättre!
Vi kör också på MUSH, är super nöjda med det! Hon har alltid varit lite kräsen men detta är en favorit, skålen slickas ren efter varje måltid! Molly har även blivit lite överviktig, minskat lite på maten och det har funkat jätte bra :)
Medarbetare på Chihuahua

Ni som kör på MUSH, vilken av deras grejer ger ni? Har gått tillbaka till övergångsbullarna (gröna påsen) från PUPPY för hon åt dom bättre… Om ni ger bullarna, mosar ni eller serverar som dom är??
Våran 1.8 kg, 11 månader, äter bara ca 4-5 om dagen, eller natten skulle jag väl säga för dagtid äter hon inte. :-( Denna maten äter hon allra bäst!! Och inte den heller bra. Annan mat äter hon inget av alls!!
#14 Vi ger köttbullarna och varierar alla smaker de har i min djuraffär. Våra hundar äter alla men favoriten är ren, nöt lax. Det är egentligen valp har jag för mig men det gör inget eftersom chihuahuan oftast har väldigt mycket energi. Till Theo delar vi köttbullarna när vi serverar och till Valle så mosar vi.
Det är så svårt det där med att hitta rätt mat, vi hade en hund som inte åt något. Tillslut hittade vi något torrfoder som han åt hyfsat som vi fick ge för det var det enda han åt, det var inte det bästa fodret men hellre något han åt än inget alls.
Om mush fungerar hyfsa bra skulle jag fortsätta på det.har hon alltid ätit dåligt eller har det kommit nu? Theo hade en period runt 11-13 månader då han åt otroligt dåligt i perioder. Men nu äter han riktigt bra igen (15 månader)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Jag ger MUSH vaisto, tror det är samma som #15 har! Där varierar vi mycket i smakerna! Jag delar den i mindre bitar annars går hon i väg med hela och äter den i soffan eller i sängen :/ Vi är för övrigt jätte nöjd med den maten, har testat lite olika som Vom og hundemad och RC, det var gått i början men sen dög inte det längre!
Medarbetare på Chihuahua
#14 jag kör också på köttbullarna och varierar alla smakerna. Brukar mosa dom och peta ner i en kong så hon får arbeta lite för maten. Ger väldigt sällan i matskål, men gör jag det delar jag upp bullarna i bitar.

#15 Hon har ätit kasst sen dag 1! Mush är fodret som fungerar bäst. :-) Men skal nog börja med att mosa alt delabitarna även om hon smaskar i sig dom när dom är hela…