Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikett: chihuahua-ifokus
Läst 1161 ggr
Caesars_matte
0

Kloklippning! Hjälp!

Nu har jag en hal tvål med sylvassa tänder….förut har det gått bra, men nu är han som förbytt när det ska klippas klor. Får honom att ligga stilla på rygg, med klapp och mys, men så fort jag lyfter upp klosaxen snurrar han runt och börjar bitas. Funkar inte med belöning, han är snabb som tusan att komma runt. Har provat hålla honom som en bebis på armen, funkar inte. Ha honom mot mitt bröst, så han halvsitter i mitt knä, funkar inte. Jag är inte orolig eller rädd för att klippa klor, klipper marsvinens och de sprattlar också. Men han är större och starkare än dem. Behöver tips!

Mixie
1

När jag klippte en kompis katt så virade vi in henne i en handduk för att få henne mer stilla och stabil :) hon blev tryggare när hon låg helt stilla och idag behövs inte handduken längre!

//Mickan

ChristineF
1

Prova ta en timmes (eller mer) promenad och träna lite lydnad/tricks/spår på det och se om det gör någon skillnad.
Ha klotången liggandes framme jämt på golvet så den inte blir farlig, klia honom lite med den ibland så den får flera syften. :P