Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikett: chihuahua
Läst 2550 ggr
Elinhogberg
0

Erfarenheter efter kastrering?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar lite vad andra har för erfarenheter efter en kastrering? 

Våran Harry blev kastrerad igår vid 15 och har fortfarande inte velat dricka en droppe vatten och spytt en gång (Nu är det dagen efter kl 10). Jag har sprutat ner lite vatten i halsen med en spruta och tänkte kanske göra en egen vätskeersättning, går det bra med bara vatten socker och salt? Har inte så mycket annat att välja på i skafferiet tyvärr! 

Och tratten, vad är det för uppfinning? I ett desperat ögonblick inatt gjorde jag en egen uppfinning (av stickade strumpbyxor). Tyget hänger helt löst vid "såret" så det kan väl inte göra något att använda sig av detta iallafall på natten? Tänkte göra en variant av tunnare strumpor också ;) 

Har någon kanske en ännu bättre idé för att slippa tratten? :)

ChristineF
0

Se till att han får i sig vatten och mat. Vet inte hur man blandar vätskeersättning exakt. Ring veterinär och fråga, de vet bäst!
Min tik är kastrerad. Jag hade en tröja på Chica på dagarna när jag hade koll, men på natten fick hon ha tratt för hon kan komma åt ändå med tröjan och det skulle vara katastrof om stygnen gick upp.
Finns uppblåsbara som är mjuka hos veterinären, smidigare än tratt, har inte provat själv, men många är nöjda.
Hoppas han kryar på sig :)

Elinhogberg
0

#1 ja nu har han fått i sig både tabletter, mat och vatten som tur är :) tog det lång tid för din tik att göra sina behov? Verkar som vår är nödig ute men inte "vågar" göra nummer 2 ;O funderar på tröjan på natten också, kan ju inte sova stackarn! Men jag köpte en baby-body som funkar rätt bra så han kommer nog inte åt :) Har faktiskt inte tratten så mycket på dagen heller för han verkar inte så intresserad av att slicka, men det kommer väl när det börjar läka antar jag ;) hahaha!

ChristineF
0

#2 Okej skönt! :)
Chica var väldigt nödig direkt när vi kom hem så kissade hon och på kvällen bajsade hon, men hon kröp fram längs marken för hon tyckte stygnen kändes otäcka och hon ville åla bort det otäcka.. Men det vart bättre efter några dagar och tröjan hjälpte. Ja gör som du känner funkar bäst, Chica hade tratten på natten och sov med huvudet på korgkanten som hon brukar så det gick rätt bra ändå. :)