Vetrinär
Val av rätt vetrinär är inte de lättast, vill ju gärna ha en som är duktig på rasen, är trevlig till djuren och helst inte kosta en förmögenhet! Jag är själv lite besviken över den jag har idag, dem är väldigt dyra, och självklart undrar man om det inte finns någon som är bättre och som inte är så dyr. Hur gör ni? När ni väljer ut rätt vet?
Medarbetare på Chihuahua
Jag har samma som jag haft i många år sedan jag hade hästar. Hon är länsveterinär idag, men tar emot oss "gamla kunder" hemma vid köksbordet. En oerhört kompetent, ödmjuk, vänlig, kunnig och duktig veterinär som jag aldrig skulle vilja byta ut. Sen har jag flera djurkliniker i Västerås dit jag går om det är större grejer som ska göras, eller regiondjursjukhuset i strömsholm. Men min erfarenhet är att man kan ringa runt och jämföra priser iaf, för det skiljer otroligt mycket mellan olika veterinärer. men personkemi och annat, det får man prova sig fram tills det stämmer tror jag.
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Finns en hel del veterinärer här i krokarna. I mitt samhälle har vi en mindre klinik som jag väljer först i alla lägen. Det är en liten och "personlig" klinik med underbar personal. Min uppfödare använde samma veterinär när hon bodde här, så dom har haft o göra med min ras sen den kom till Sverige mer eller mindre :) Men innan jag går till veterinären så brukar jag ringa runt till olika ställen för att se vart det är mest prisvärt. Nästan allt här hemma är billigare än i Västerås/Strömsholm som annars är närmast för mig (ca 2 mil åt båda hållen) Vissa saker görs dock inte här i "byn" i första hand åker jag till Västerås då, med saker som tex patella koll, saker som inte görs i Västerås är ofta akuta saker och då åker jag till Strömsholm, dit åker jag inte frivilligt. Mindre akuta saker som inte görs här hemma eller i Västerås blir det Arboga med. #1 är det veterinären ute i lisjö du går till? Hört mycket gott om henne. (Jag har alltså inte chihuahua ifall nån reagerade på att min vetrinär haft med min ras att göra sen den kom till Sverige)
minavitas.wix.com/kennel
#2 Nej det är Magdalena Bostedt i Ransta, men även Kerstin Edéen är bra! 😎
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua

Jag har fått mina på rekommendationer. På väg dit har ja åkt på några rejäla blåsningar… Behöver lite olika veterinärer då vi har så olika djur.