Inez
Var och tittade på en hund jag såg på annons på Blocket eftersom vi miste en av våra hundar före jul. Det var ingen rolig syn jag mötte. En söndertstressad, utmärglad hund i ett fasansfullt skick. Jag tog hunden med mig givetvis och var till veterinär nästa dag.
Hon hade BCS (ett mätvärde liknande BMI) på 2 och det är en skala mellan 1-9. Det är lågt, hon var undernärd. Det positiva var att hon inte verkade sjuk i övrigt. Lite svullen i lymfkörtlarna bakom öronen och rinniga ögon. Möjligtvis en infektion i övre luftvägarna. Men steg 1 var att ta hem hunden och mata henne i lagom takt…
Nu, någon vecka senare har hon ökat ett halvt kilo i vikt (mycket på en så liten hund) och hon är tillgiven och glad! Jag är så glad att jag beslutade mig för att ta henne därifrån!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Men så fin! Och ett fint beslut att ta med henne därifrån.
❤️
Medarbetare på Chihuahua
Söt! Stackare :( Tur att hon kommit till er. 🌺 Hoppas inte ägaren tjänar på att göra så bara.. eller det kanske bara var en hund?
Hon hade fler hundar. Men det kommer besök dit. Så jag tror det löser sig för alla. Det som gör mig mest illa berörd är att det var så enkelt som att ge hunden mat. Hur svårt kan det vara?
Medarbetare på Chihuahua
Bra jobbat! Jättesöt hund.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”