Chihuahua iFokus

Chihuahua

Etikettfoder
Läst 1760 ggr
SaEr
0

Bra "nybörjar-ben"?

Hallå. 👋

Min lilla chihuahua/lhasa käkar nu musch barf vaisto starter formula sedan snart en vecka tillbaka och hon mår så underbart bra. Vilken lycka! 👍

Då jag är nybörjare inom det här med barf och pga alla dessa skräckhistorier där ben flisat sig och orsakat både det ena och det andra så är jag lite nojig kring det här med ben. Det märks dock att hon saknar något att gnaga på så nu undrar jag vad som är "säkert" att ge henne? Jag har en hel rå kyckling från guldfågeln i kylen, jag borde väl kunna kapa något därifrån (tex en vinge) och ge henne? 😛

Oavsett ben-sort så kommer jag hur som helst ha extra koll på henne de första gångerna hon får råa ben. Förmodligen går det bra men alla skräckhistorier har satt sina spår. 🤦‍♂️

AnnaKarin
0

Kycklingvingar är perfekt att börja med, mjuka och bra.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

ChristineF
0

Håller med, börja med kycklingvinge. Låt henne gnaga under uppsikt och se till så hon tuggar ordentligt. :) Bra att det är guldfågel, svenskt ska det vara, säkrast för både oss och vovvarna. De kan bli lite hårda i magen så börja med en liten eller en halv.

Lejonhjarta
1

Råa ben är säkert att ge, även F-ben. (fågel, fisk, fläsk) Men kokta/tillagade skall man absolut inte ge då dom flisar sig och kan skada mage och tarmar.